Frequently Asked Questions

de meest gestelde vragen. Als je toch nog hulp nodig hebt, neem dan contact met ons op via service@elektor.com

Betalingen

We bieden een verscheidenheid aan handige betaalopties. U kunt bestellen via creditcard, waarbij geaccepteerde kaarten Visa, Mastercard, Maestro en American Express omvatten. Daarnaast bieden we betalingsverwerking via verschillende platforms zoals PayPal, Apple Pay, Google Pay, Union Pay (China), Klarna, iDeal en Shop Pay en vele anderen.

In veruit de meeste gevallen ligt de acceptatie van een creditcard niet bij de winkel waar u koopt. Als uw creditcardbetaling niet is geaccepteerd, probeer dan contact op te nemen met uw creditcardverstrekker. Mocht dat niet werken, neem dan gerust contact op met onze klantenservice (service@elektor.com) voor meer hulp.

Als u om welke reden dan ook afziet van uw aankoop of als het door ons geleverde product defect is en niet kan worden omgeruild, krijgt u altijd de volledige aankoopprijs terugbetaald. Normaal gesproken ontvangt u uw terugbetaling via dezelfde methode waarmee u uw aankoop heeft gedaan. Als u bijvoorbeeld via PayPal heeft betaald, ontvangt u ook uw terugbetaling via PayPal-retour.

Wij zetten ons in voor een vlotte afhandeling van uw terugstorting. Hier zijn de details:

  1. Snelheid: We streven ernaar om uw terugbetaling zo snel mogelijk te verwerken.

  2. Wettelijke Termijn: In elk geval houden we ons aan de wettelijke termijn van 14 dagen.

  3. Informatie Nodig?: Soms hebben we aanvullende informatie van u nodig voordat we de terugbetaling kunnen verwerken. Houd daarom uw mailbox in de gaten voor berichten van Elektor.

Bij vragen staan we altijd voor u klaar. Uw tevredenheid is onze prioriteit!

Als u als particulier in de Europese Unie winkelt in onze online winkel, zult u prijzen zien die de verkoopbelasting (BTW) bevatten.

Het is op dit moment in onze nieuwe webshop (nog) niet mogelijk om zonder BTW te bestellen. Indien u toch graag een zakelijke bestelling wilt plaatsen kunt u uw wensen per e-mail versturen naar order@elektor.com zodat wij deze correct voor u kunnen verwerken met de juiste specificatie op de factuur.

Het is tegenwoordig gebruikelijk dat klanten bij het betalen van een online bestelling met creditcard om een extra wachtwoord worden gevraagd. Dit is een extra stap die creditcard maatschappijen bieden om fraude te voorkomen en te bevestigen dat u de houder van de creditcard bent.

Nadat u dit extra wachtwoord heeft ingevoerd, duurt het slechts enkele seconden om uw identiteit te bevestigen. U kunt dit extra wachtwoord aanvragen bij uw creditcardmaatschappij.

Voor meer informatie over deze aanvullende veiligheidsmaatregelen kunt u contact met ons opnemen service@elektor.com

Ja dat kan via onze betaalmethode Klarna. Indien uw factuur-land ondersteuning heeft van Klarna (Noorwegen, Finland, Denemarken, Duitsland, Oostenrijk, Nederland, België, Zwitserland, Groot-Brittannië en de Verenigde Staten) kunt u ook in termijnen betalen.

Orders

The general condtions for using discounts and coupons (e.g: giftcoupons discountcoupons. valuecoupons) that are offered by Elektor International Media BV are always applicable.

Please note: Unless it has been explicitly agreed in writing otherwise discounts and/or coupons cannot be combined with other discount offers or coupons. This is applicable even for customergroup discounts such as member-discounts.

By using a coupon or discount you automatically agree to these conditions. The general conditions can be found here.

  1. Selecteer je Producten: Voeg de items die je wilt kopen toe aan je winkelwagen.
  2. Coupon Invoeren: In de winkelwagen voer je je coupon- of vouchercode in.
  3. Directe Korting: De waarde van je coupon wordt onmiddellijk toegepast op je bestelling.

Belangrijk om te weten: Pas de coupon alleen toe wanneer je zeker bent van de inhoud van je winkelwagen en klaar bent om te betalen. In de meeste gevallen wordt een couponcode automatisch gedeactiveerd na gebruik. Mocht het nodig zijn, kan onze klantenservice deze opnieuw activeren voor jou.

Voorwaarden zijn van toepassing op al onze coupons. Meestal heeft dit te maken met het aantal keer dat een coupon gebruikt kan worden. Ook kan er een beperkte tijdsduur of een beperkt productassortiment zijn waarin de specifieke coupon geldig is.Meestal wordt een coupon als niet werkend gemeld omdat deze al is toegepast.

Om voor de hand liggende redenen kan een coupon in de meeste gevallen slechts eenmaal worden toegepast. Om misbruik te voorkomen is ons systeem vrij strikt. Zelfs als u uw bestelling nog niet volledig heeft afgerond maar wel het betalingsproces heeft verlaten, kan de coupon worden gedeactiveerd.

Helaas kan alleen ons klantenserviceteam (service@elektor.com) u in dergelijke gevallen verder helpen door u een nieuwe code te verstrekken. Zorg er dus voor dat u uw couponcode alleen toepast als u zeker weet dat u klaar bent om te betalen.

In de meeste gevallen kunnen promoties en kortingen niet worden gecombineerd. Hetzelfde geldt voor couponcodes. Waar mogelijk proberen we onze leden hun 10% ledenkorting te bieden. In het geval dat een korting gecombineerd kan worden, wordt de coupon eerst verwerkt en vervolgens wordt het mogelijke kortingspercentage verwerkt over het resterende bedrag. Tenzij uitdrukkelijk vermeld is het combineren van kortingen niet mogelijk.

Opmerking: onze coupons hebben geen restwaarde na toepassing.

Retouren

Als consument heeft u gedurende 14 werkdagen, te rekenen vanaf de dag die volgt op die van de levering, het recht om ons mee te delen dat u van de aankoop afziet. Downloads alsmede DVD-ROM's, USB-sticks of boeken waarvan de seal is verwijderd kunnen niet worden geretourneerd.

Heeft u een zending ontvangen die beschadigd of defect is, neem dan s.v.p. eerst contact op met onze afdeling Klantenservice (service@elektor.nl) en geef een korte uitleg van het beschadigde of defecte product. U krijgt dan een RMA-nummer en het retouradres toegestuurd. Wij sturen u vervolgens per omgaande een nieuw product toe.

Let op: Retourzendingen zonder RMA-nummer worden niet meer geaccepteerd!

Als klant heeft u veertien dagen (vanaf de eerste dag na levering van uw artikelen) om ons te informeren dat u uw aankoop wilt annuleren (dit geldt niet voor downloads).

Wilt u een of meer producten uit uw bestelling retourneren of annuleren, dan kunt u dat hier eenvoudig doen via de website van onze fulfilment partner. U heeft hiervoor uw bestelnummer nodig, dat u kunt vinden op uw pakket of in uw account, alsmede het emailadres dat u gebruikt heeft bij de bestelling. Houdt u er rekening mee dat de kosten voor uw rekening zijn en dat u eveneens het risico van het terugsturen van de goederen draagt. Producten dienen uiteraard ongebruikt te zijn en in de originele verpakking te zitten.

Voor klanten buiten de EU betekent dit naast de verzendkosten ook de douanekosten aan u doorberekend worden.

Neem contact op met onze klantenservice via service@elektor.com. Zij zullen het probleem met u doornemen en een passende oplossing bieden.

Neem contact op met onze klantenservice via service@elektor.com. Zij zullen het probleem met u doornemen en een passende oplossing bieden.

 

Webwinkel

Ja, u kunt veilig bestellen vanaf de Elektor website. Wij gebruiken SSL, een geavanceerd beveiligingssysteem voor het internet, om ervoor te zorgen dat uw gegevens veilig worden verzonden. Alle gegevens, inclusief uw naam, adres en eventuele creditcardgegevens, worden versleuteld verzonden volgens de nieuwste beveiligingsstandaarden.

Hoewel wij geen creditcardgegevens opslaan, worden andere gegevens opgeslagen op beveiligde servers. Wij zorgen ervoor dat we altijd werken met de nieuwste versies van marktleidende software voor onze online winkels en betaalproviders, om de veiligheid van uw aankoop en persoonlijke informatie te garanderen. Alle prijzen op onze website zijn inclusief verkoopbelasting (BTW), tenzij anders aangegeven.

Als u al een bestaand account heeft, controleer dan eerst of u de juiste gebruikersnaam en wachtwoord invoert. Een typefout is snel gemaakt en de velden zijn hoofdlettergevoelig.

Als dit niet het probleem is, probeer dan uw wachtwoord te wijzigen. Hiermee is doorgaans het probleem opgelost. Twijfelt u? Neem dan contact met ons op via service@elektor.com voor hulp.

 

Begin op de wachtwoord vergeten pagina. Vul uw gegevens in en  controleer uw maibox op een verificatiebericht. Volg de verder de instructies in de mail. Als u de e-mail niet ziet, controleer dan uw spam- of ongewenste mailmap. 

Voor uw gemak, bekijk de video hieronder (eerst even vergroten voor duidelijker beeld):

Begin op de Account pagina. Vul uw gegevens in en  controleer uw maibox op een verificatiebericht. Om uw e-mailadres te bevestigen, klikt u op de verificatielink of voert u de verstrekte code in uit het bericht. Als u de e-mail niet ziet, controleer dan uw spam- of ongewenste mailmap.

Voor uw gemak, bekijk de video hieronder (eerst even vergroten voor duidelijker beeld):

In dit geval heeft u al een Elektor-account; probeer alstublieft uw wachtwoord te resetten. Indien het probleem aanhoudt, neem dan contact op via service@elektor.com voor assistentie.

Volg alstublieft de instructies in de video om uw wachtwoord te resetten(eerst even vergroten voor duidelijker beeld):

 

 

Ja, log in op uw account en ga naar uw profiel, waar u uw adres kunt beheren, nieuwe adressen kunt toevoegen en uw gegevens kunt wijzigen. Gebruik indien u abonnee bent altijd hetzelfde e-mailadres dat u ook gebruikt voor uw abonnement.

Om uw bestellingen en downloads te vinden begint u op uw Account pagina. Op de eerste pagina vindt u direct uw orders en een knop ‘Downloads’(alleen indien u ook daadwerkelijk downloads gekocht heeft bij Elektor).

Onze nieuwe shops zijn live gegaan begin 2024. Bij het begin van de nieuwe winkels hebben we alle klanten gemaild en gevraagd om alle downloads veilig te stellen. Ook hebben we de laatste drie jaar aan orders en downloads gemigreerd uit onze oude winkel.

Kunt u uw download toch niet vinden? Dan kan het zijn dat uw order ouder was en dat u deze nu niet meer kunt inzien. U mag dan te allen tijde contact opnemen met onze servicedesk (service@elektor.com).

Voor uw gemak, bekijk de video hieronder (eerst even vergroten voor duidelijker beeld):

 

Lidmaatschap

Controleer eerst of u tijdens de aankoop bent ingelogd op uw ledenaccount (met het mailadres dat u ook gebruikt voor uw abonnement). Indien u inderdaad was ingelogd en de korting toch niet heeft ontvangen, controleer dan of het artikel wel in aanmerking komt voor een korting, dit omdat bepaalde artikelen hiervan moeten worden uitgesloten.

Als u toch recht had op korting, neem dan contact op via service@elektor.com voor assistentie, er kan altijd iets fout zijn gegaan.

Inderdaad, er zijn uitzonderingen. Kortingen voor abonnees zijn in enkele gevallen daarom niet van toepassing op bepaalde producten of diensten. Sommige van onze leveranciers staan een korting niet toe en in sommige gevallen hebben we te maken met wetgeving die ons ervan weerhoudt om korting te verlenen (zoals het verbod op korting op de vaste boekenprijs).

Om te zorgen dat u uw ledenkorting ontvangt zorgt u ervoor dat u bent ingelogd met uw ledenaccount (met het mailadres dat u ook gebruikt voor uw abonnement). Indien u juist bent ingelogd ontvangt u de korting automatisch (enkele producten zoals boeken uitgezonderd). Als u de korting toch niet ontvangt, en wel recht had op korting, neem dan contact op via service@elektor.com voor assistentie, er kan altijd iets fout zijn gegaan.

Als u technische problemen ondervindt tijdens het afrekenproces, probeer dan uw browsercache en -cookies te wissen of gebruik een andere browser. Als het probleem aanhoudt, neem dan contact op via service@elektor.com voor assistentie en geef details over het probleem dat u ondervindt.

Log in op uw account op de website van Elektor Magazine en navigeer naar uw accountinstellingen. Daar zou u de status van uw abonnement, de bijbehorende voordelen en, indien van toepassing, de vervaldatum moeten kunnen zien. Als u vragen heeft over uw member-status, neem dan contact op via service@elektor.com.

Login

Wachtwoord vergeten?

Heb je nog geen account?
Maak account aan