Python 3 Programming and GUIs (E-book)

Omschrijving

Dit is de tweede editie van een boek gericht op ingenieurs, wetenschappers en hobbyisten die PC's willen interfacen met hardware projecten met behulp van grafische gebruikersinterfaces. Zowel desktop- als webgebaseerde toepassingen komen aan bod.

De gebruikte programmeertaal is Python 3, een van de populairste talen die er zijn: snelheid van programmeren is een belangrijk kenmerk. Het boek is herzien en bijgewerkt met de nadruk op de gebruiker om praktische ontwerpen met gemak te produceren – een teksteditor is alles wat nodig is om Python-programma's te produceren.

Hardware interfacing wordt bereikt met behulp van een Arduino Uno als een remote slave. Een volledige beschrijving en broncode van de communicatie-interface wordt gegeven in het boek. De slave biedt digitale en analoge in- en uitgangen. Meerdere Uno's kunnen in een project worden opgenomen met alle besturingscode geschreven in Python en draaiend op een PC Een project omvat een PIC microcontroller met de code die in de PIC kan worden geladen met behulp van de Uno.

De webapplicaties en server zijn allemaal in Python geïmplementeerd, zodat u via internet toegang hebt tot uw elektronische hardware. De Raspberry Pi computer kan worden gebruikt als uw webserver. Er is een inleidend hoofdstuk om u op weg te helpen met het gebruik van Linux.

Het boek is geschreven voor gebruik met Debian of variaties daarop, waaronder Mint of Ubuntu. Alle programma's in het boek zijn vrij verkrijgbaar, klaar voor gebruik en om mee te experimenteren door middel van een download van Elektor.


Productformulier

Dit is de tweede editie van een boek gericht op ingenieurs, wetenschappers en hobbyisten die PC's willen interfacen met hardware... Lees meer

Geen beoordelingen
€ 26,95 incl. BTW
Leden € 24,26

    Details

    SKU: 18329
    Auteur: Andrew Pratt
    Taal: English
    Pagina's: 226
    Formaat: PDF

    Omschrijving

    Dit is de tweede editie van een boek gericht op ingenieurs, wetenschappers en hobbyisten die PC's willen interfacen met hardware projecten met behulp van grafische gebruikersinterfaces. Zowel desktop- als webgebaseerde toepassingen komen aan bod.

    De gebruikte programmeertaal is Python 3, een van de populairste talen die er zijn: snelheid van programmeren is een belangrijk kenmerk. Het boek is herzien en bijgewerkt met de nadruk op de gebruiker om praktische ontwerpen met gemak te produceren – een teksteditor is alles wat nodig is om Python-programma's te produceren.

    Hardware interfacing wordt bereikt met behulp van een Arduino Uno als een remote slave. Een volledige beschrijving en broncode van de communicatie-interface wordt gegeven in het boek. De slave biedt digitale en analoge in- en uitgangen. Meerdere Uno's kunnen in een project worden opgenomen met alle besturingscode geschreven in Python en draaiend op een PC Een project omvat een PIC microcontroller met de code die in de PIC kan worden geladen met behulp van de Uno.

    De webapplicaties en server zijn allemaal in Python geïmplementeerd, zodat u via internet toegang hebt tot uw elektronische hardware. De Raspberry Pi computer kan worden gebruikt als uw webserver. Er is een inleidend hoofdstuk om u op weg te helpen met het gebruik van Linux.

    Het boek is geschreven voor gebruik met Debian of variaties daarop, waaronder Mint of Ubuntu. Alle programma's in het boek zijn vrij verkrijgbaar, klaar voor gebruik en om mee te experimenteren door middel van een download van Elektor.


    Recent bekeken producten

    Login

    Wachtwoord vergeten?

    Heb je nog geen account?
    Maak account aan