Ah, het resultaat van
dit ontwerp zie ik.
Zelf ben ik niet zo'n voorstander van dit soort gaatjesboards. Veel werk om alle verbindingen te leggen, dus ook veel potentiele problemen. Ik zou eerder voor printen gaan met voorgelegde banen en dan aan de componentzijde de benodigde draadbruggen leggen.
Eerste indruk is een smoezelig boardje. Veel soldeerresten, opgedroogd hars en uitstekende draadpuntjes. Om zeker te zijn dat er geen sluitingen zou ik de uitstekende draadpuntjes kort afknippen en met een spijker eens flink tussen de eilandjes gaan krassen om de soldeerresten te verwijderen. Kijk eventueel met een vergrootglas of de eilandjes en draden echt vrij zijn (waar ze vrij moeten zijn).
Tweede wat mij opvalt is de 47 ohm i.p.v. de 27 ohm in de datalijnen van de usb verbinding. Factor 2. Ik weet niet of dit een probleem is maar aangezien de pc het kaartje niet herkent...
Derde wat ik zo zie is een "achtje" in de layout van de GND. Dit is niet handig (lussen, inductie, ...). Aangezien de 100 nF bij de voeding van de controller moet blijven zitten zou ik het draadje lopende van de 2 c-tjs van de oscillator naar de GND van de controller weghalen, als ook het draadje van de 2 c-tjes naar de reset-switch.