Arjen H.
Zie hoofdstuk 10 van de datasheet voor de poorten, ik tel er 5. Elke poort telt een aantal I/O lijnen. Ball & Beam gebruikt slechts 3 I/O lijnen van de acquisitiekaart. De 18F4550 is dus eigenlijk overdone voor dit project. Kan dus ook met een kleiner (en goedkoper) broertje van de 18F4550, bijvoorbeeld de 18F2550. Maar hiervoor moet dan wel de firmware aangepast worden.
De 18F2550 heeft er 4 en de 18F4550 inderdaad 5.
De school zelf heeft de 18F4550 in de schappen liggen, vandaar dat we deze ook moeten gebruiken. Qua programmeerwerk worden we pas op de hoogte gesteld als we in de tweede periode zijn.
Arjen H.Ik zou ze gewoon laten staan! Ze staan er niet voor niets en in andere projecten staan ze ook (Flitspaalmelder, Surround Light, ...). Don't touch anything that works! 
Zal ze laten staan
In het artikel(11/2007) wat wij van de docenten kregen staat inderdaad nog de pin aansluiting van usb(2)=d- op de PIC(24)=RC5 en usb(3)=d+ op de PIC(23)=RC4. Heb de datasheet erop nageslagen en zie inderdaad dat dit andersom moet. Heb eerlijk gezegd nog geen andere student/docent over dit foutje gehoord.
Waardevolle tip, dank daarvoor.
Daarnaast heb ik nu de ongebruikte pinnen die ik in eerste instantie aan de ground wou leggen weer los gehaald. Want ik denk zolang ze niet geprogrammeerd zijn, dat ze ook niet gaan storen. In het artikel lagen ze ook niet aan aan de ground.