Home › FORUM › 2005-01 t/m 12 Delphi-cursus › STEREO Inlezen Soundkaart (met PORT.DLL)

FORUM

Log in om antwoord te posten of de notificatie-service te gebruiken.

Onderwerp: STEREO Inlezen Soundkaart (met PORT.DLL)

Author Post

Reinier Ott

1 bericht

Op bezoek
Op bezoek

Read post 29-12-2005 20:42

Beste Lezer,

Ik wil een PC inzetten om metingen (data aquisitie) te doen aan een seismsich instrument. Het programma wil ik schrijven in Delphi 4 en moet 2 analogesignalen in de tijd binnenhalen . De PC (W98) is in het bezit van een Geluidskaart. Dus ik dacht die is perfect uitgerust met tenminste 2 AD converters. (8 bit per kanaal zou al voldoende zijn.
Ik hoopte erop dat ik met het boek "PC poorten onder Windows" (B. Kainka e.a) verder zou komen. Maar in de daarvoor gebruikte PORT.DLL worden alleen MONO toepassingen gegeven, terwijl ik toch echt 2 afzonderlijke signalen nodig heb. (STEREO dus)
Ik heb al gekeken of er updates van PORT.DLL zijn, maar ik kan voor mijn doel weinig vinden.

Wie weet een oplossing? Op een andere wijze mag het natuurlijk ook als er maar voldoende beschrijving voor Delphi 4 te vinden is.

Alvast dank voor reactie

Met vriendelijke groet,

Reinier Ott

rcott@dutch.nl

thijsbeckers

1019 berichten

Expert¹
Expert¹

Read post 02-01-2006 15:06

U kunt allicht de auteur eens vragen. Via zijn website vindt u zijn gegevens : www.b-kainka.de

Log in om antwoord te posten of de notificatie-service te gebruiken.

Abonnee worden

Aanmelden GRATIS nieuwsbrief E-Weekly

Vul uw e-mailadres in:
Payoff

Volg ons ook op:

Direct doen

The School of Electronics

Elektor eVents, vakboeken, cursussen en meer. Kortom, innovatief studie- en onderwijsmateriaal met educatieve content!

Nu in prijs verlaagd

Elektor OSPV1

Tijdelijk € 210,- korting!

Dit zelfbalancerende indoor voertuig is ideaal voor bijvoorbeeld fabriekshal, magazijn of school.