Ik heb gemerkt dat er een boel creatieve geesten op dit forum ronddwalen, dus ik wil eens proberen of wij met zijn allen een slimme oplossing kunnen bedenken voor een (voor mij) alledaags probleem.
Ik heb twee katten en elk heeft zijn/haar eigen soort voer. Omdat de katten niet van elkaars voer mogen snoepen, heb ik twee verhuisdozen genomen, voor elke kat één, en daarin een katteluikje gemaakt dat ontgrendeld met behulp van de RFID chip die de katten geïmplanteerd hebben gekregen toen ze klein waren. Dit concept werkt werkelijk waar perfect en het neemt me ongelofelijk veel zorgen uit handen. De silo die in elke doos staat is van het volgende type:
http://www.dinys.nl/shop/images/VOERSILO%20SMART%20SNACKER.jpg
De uitdaging is echter dat, omdat de voersilo's niet meer in zicht zijn, vergeet ik ze af en toe te vullen met het risico dat de katten honger krijgen.
Hoe zou ik een betrouwbare, goedkope, eenvoudige indicatie kunnen maken opdat mijn katten nooit meer honger hoeven te hebben? Misschien is mijn valkuil wel dat ik weer eens veel te moeilijk denk, dus ...
enlighten me? Thnx!