AnneoHallo Ben,je program eens flink bestudeerd.Valt niet mee,je weet C en ik boe,en dan nog met sub's in een ander bestand,da's om het moeilijk te maken zeker?
Voor de een moeilijk, voor de ander een verademing.
Maar ik doe dit ook bij assambly, alleen heet het daar .inc
AnneoMaar ter zake.Die lange lijst met voornamelijk nullen moet toch korter kunnen,alleen de byte op plaats uur/2 of min/10 bevat geen nul.
Klopt.
Dit stamt uit het ijspegel project. Het zou misschien verder geoptimaliseerd kunnen maar ik is meer uniform. Betreft geheugen, dat heb ik in overvloed in mijn PIC16F688
AnneoBij Set Timer0 zet je OPTION als 001 wat volgens komentaar 1/4 moet geven,maar dat is OPTION 010.
Hé, dat had ik het commentaar moeten aanpassen. Bedankt voor de opmerking.
AnneoBij het ophogen van de tijd doe je >=12 , =12 volstaat toch of is't voor de veiligheid?
Dat volstaat inderdaad maar zoals je al zelf opmerkt, het is om de rest af te vangen. Weet jij wat er in het geheugen staat als het op spanning komt? Bij Philips Semiconductors heb ik verschillende aan geheugens gedaan en mijn conclusie was dat dat perfecte random generators waren.
AnneoIn Main heb je dan if usecond.tick>=1 , moet dat niet 3 zijn?
Het antwoord is nee.
Elke 1/4senconde kijk ik naar de status van de toetsen en de rest. In de Menu_handler kijk ik of "Time.Second_tick >= 4" geldt.
AnneoHoe die fader ineen steekt zie ik nog niet , C niet allen boe maar ook bah, rare formuleringen.
Ja, die is gemeen hè!
voorbeeld:
A = b > c ? D : E;
Er wordt hier iets aan variabele A toegekend wat afhangt van de uitkomst van "b > c".
Dus, eerstb wordt de vergelijking "b > c" opgelost en aan de hand daarvan wordt A de waarden D dan wel E toegekend.
Als b groter is dan c krijgt A de waarde D, anders E.
AnneoJe merkt het wel,ik blijf bij machinetaal zweren,maar ja begonnen einde '70er jaren met een 2MHz Z80 en 1kB (8 chip's van 1kb)en een 2708 (=1k EPROM),programmeren met schakelaars....
hogere programmeertalen ? elke byte is kostbaar!
Helemaal mee eens!
Ik ben dan niet zo oud (34) maar toch, ben al vanaf mijn 8e zeer actief in elektronica.
Van mij mogen opleidingen hier zwaarder aan tillen. Als ik kijk wat studenten afleveren om soms rare constructies maken krijg ik de rillingen. Als ik hen dan vraag waarom ze het op die manier opgelost hebben krijg ik vaak de opmerking dat het ook zo op internet stond. Bij de vraag of ze de processor eens bekeken hebben, van de binnenkant bedoel ik dan kijken ze me raar aan. De compiler lost toch alles op. ( IIIIIIIIIIIIIIIIEK!!! )
Nee, het is wel en must dat je weet op wat voor soort architectuur je programmeert om goede code te kunnen schrijven. Ik denk dat ik wel mag zeggen dat Intel en Microsoft een flinke steen hebben bijgedragen aan het roekeloos programmeren...
Dus, verplicht een tekstverwerker programmeren op een 68000 met een 2x40 LCD zou een leuke uitdaging zijn voor de opleidingen toch? Worden ze in ieder geval een stuk bewuster

.
Ben