petrus bitbyterVoor zoeken binnen Conrad zou een aparte cusrsus gegeven moeten worden. Maar als ze die net zo goed maken als de zoekfunctie wordt de ellende - zo mogelijk - nog groter.
Of gewoon de zoekfunctie verbeteren...
Over al dan niet inverterende logica is een aparte draad op te zetten. Daar ga ik hier niet verder op in.
Ik ben dan wel op electronica-gebied niet zo heel ervaren, maar ik heb wel informatica gestudeerd ooit

Met inverterende logica kun je met minder gates vaak hetzelfde bereiken, dat weet ik best. Toch wil ik ook wel eens iets zonder invertering doen en dan is het gewoon best lastig om dat te vinden, vandaar even mijn frustratie.
Voor wat betreft de buffers gaat het er me niet om de betweter uit te hangen. Met de stellige uitspraak dat buffers altijd inverterend zijn, zet je anderen, vooral beginners, op het verkeerde been. Zeg je dat buffers meestal inverterend zijn, dan zit je een stuk dichter bij de waarheid.
Ik heb het even nagekeken en dat heb ik inderdaad zo geschreven. Stom natuurlijk. Dat was te kort door de bocht. Ik heb nog even zitten nadenken hoe ik hier bij kom. Waarschijnlijk heb ik destijds ergens een lijst met 7400 logic erbij gehad die gewoon niet klopt, ik weet nog wel dat bij (bijna?) alle ic's uitgangen zo'n schuin streepje stond en tsja, dat is toch gewoon inverterend.
Overigens - ik kan het toch niet helemaal laten - wat heb je nodig om een LED te laten branden een inverterend of een niet-inverterend buffer? (Bij een hoge spanning op de ingang van het buffer moet de LED aan.)
Ik weet niet of die vraag voor mij is, maar ik pak de uitdaging aan
Eerste vraag van mijn kant, is de driver open collector? Volgens mij is dat niet "verplicht". En er even van uit gaande dat de driver genoeg stroom kan leveren
Als de driver open collector is, en je sluit de led aan tussen de + en de uitgang (collector) dan moet de driver niet inverterend zijn. Je kunt volgens mij, zo uit m'n hoofd, ook de collector aan een pull up weerstand verbinden en dan de led tussen collector en massa aansluiten. Dan zou de driver wel inverterend moeten zijn. Maar zelf doe ik altijd variant a) eigenlijk.