Ik stel die vragen hierboven omdat ikzelf ook bij allerlij slaafjes heb gemerkt dat ze wel werkten met een aparte voedingsspanning, maar dat het geheel fout ging zodra je de voeding van het sync contact aftapte:
Even wat rekenwerk: Jouw flitser levert 240 Volt. Dat wordt over R1 teruggebracht tot 6,2 volt. Er van uitgaande dat je een 4M7 hebt, gaat daar dus een stroom van 50uA door lopen
Er zijn flitsers die dat niet via hun sync-contact kunnen leveren.
Ik ben geen held in het lezen van datasheets en ik weet niet zoveel van de electronica theorie maar voor zover ik begrijp heeft de BRX45 echter al een IGt nodig van 200uA. Die zal dan toch via R1 moeten komen. Toegegeven, C1 zal dat wel wat bufferen, maar toch. Interessanter is echter de houdstroom, waarvan ik begrijp dat dat 5mA is.
Als de triggerstroom inderdaad 200uA is, dan zou er volgens mij over R5 (10Mohm) al een zeer grote spanning moeten gaan staan (hier zal C4 misschien wel wat helpen maar goed).
Afijn, probeer de zaken maar eens die ik in mijn voorgaande posting heb gesuggereerd en laat me weten