Home › FORUM › Mijn schakeling werkt nog niet... › oude PDA - ideetje voor project?

FORUM

Log in om antwoord te posten of de notificatie-service te gebruiken.

Onderwerp: oude PDA - ideetje voor project?

Author Post

augias

2 berichten

Op bezoek
Op bezoek

Read post 09-03-2010 10:08

Lang geleden schafte ik mij een Windows CE/Mobile PDA'tje aan. Na jaren gebruik is dit toestelletje niet meer echt van deze tijd. Geen wifi, geen bluetooth, niet bellen. Ongetwijfeld liggen er her en der nog veel van dit soort toestellen te verkommeren.

Nochtans zou je volgens mij daar heel interessante dingen kunnen mee doen, zoals het aansturen van schakelingen (vb als programmeerbare schakelklok).

Daarvoor zijn twee dingen nodig:
1 een programmaatje
2 een interface tussen de pda en de aan te sturen schakeling (infrarood, of bekabeld)

Ooit heb ik nog wat geknoeid met het aansturen van een relais via de printerpoort van een pc, via een kleine schakeling die ik in Elektuur had gevonden. De printerpoort heeft ondertussen plaats geruimd voor andere verbindingen. Je vindt wel info over aansturingen via de pc, maar voor het gebruik van een PDA ben ik daarentegen nog niets tegengekomen.

Daarom mijn vraag: zou dit geen interessant bouwprojectje kunnen worden voor Elektuur

Indien geen interesse, zijn er dan mensen die links kennen naar gelijkaardige projecten?

MSilvius

561 berichten

Expert
Expert

Read post 10-03-2010 21:37

Natuurlijk zijn dat leuke dingen om mee te spelen.
Redelijk stevige processor, grafisch scherm en portable.

Maar het is natuurlijk wel van belang om te weten waar je verder over kunt beschikken.
Dus is de vraag: Welk apparaat is het (merk, type) ?
En zit er een connector aan met meer dan alleen de contacten voor opladen ?
USB bijvoorbeeld ?

augias

2 berichten

Op bezoek
Op bezoek

Read post 11-03-2010 15:20

Bij mij gaat het om een Mitac Mio 168. Destijds vrij populair en ook verkocht onder de Yakuma Delta en Medion. Het is een Windows Pocketpc 2003 toestelletje, met infrarood en seriële/USB verbindingen. Deze verbindingen zijn typisch voor de goedkope PDA's uit die tijd (met voorbehoud voor de exacte pinbezetting).

Zilog86

7 berichten

Op bezoek
Op bezoek

Read post 18-03-2010 21:39

Oew, klinkt leuk.

effe een snelle google "I tested the Mio with the SanDisk SD WiFi card and it worked perfectly ." bron : http://www.mobiletechreview.com/mitac_mio_168.htm

Maar met serieel kan al heel veel, gooi er een mooi terminal applicatie op en je hebt een portable terminal. dat probeer ik van mijn Gameboy te maken, u hoeft alleen een kabeltje, hooguits een chipje en wat software.
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=9996B314-0364-4623-9EDE-0B5FBB133652&displaylang=en
voor de tools of gooi het opensource ... weet effe geen links.

Maak er een scoop/spectrum analyser of gewoon een ander handig "werkplaats" tool van zoals deze http://ossmann.blogspot.com/2010/03/16-pocket-spectrum-analyzer.html

gewoon wat random ideen die bij mij opkwamen. Ik ga weer gauw veder met mn GBA rom kaart.

Bericht bewerkt door Zilog86 op 18-03-2010 23:40

Bericht bewerkt door Zilog86 op 18-03-2010 23:42

Bericht bewerkt door Zilog86 op 18-03-2010 23:43

Bericht bewerkt door Zilog86 op 18-03-2010 23:44

Bericht bewerkt door Zilog86 op 18-03-2010 23:44

Bericht bewerkt door Zilog86 op 18-03-2010 23:45

Bericht bewerkt door Zilog86 op 18-03-2010 23:45

MSilvius

561 berichten

Expert
Expert

Read post 18-03-2010 23:31

Je tweede link is niet goed, zit een rare fout en een HTML code in:
Ik heb de juiste URL er even uitgezeefd:

Zilog86
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=9996B314-0364-4623-9EDE-0B5FBB133652&displaylang=en

Hmm.
Je hebt het zelf niet fout gedaan, de editor doet dat wanneer je een "te lange" URL typt.
Dan word er een (HTML) enter gemaakt in de editor en die word ook overgenomen in de verwerking van de URL.
Wanneer je de tag knopjes gebruikt gaat het zo te zien wel goed.
Maar het is toch krom dat de editor zomaar besluit berichten te verminken, puntje voor Thijs.

Wel een tipje om even te testen als je een linkje plaatst.

Bericht bewerkt door MSilvius op 18-03-2010 23:33

Bericht bewerkt door MSilvius op 18-03-2010 23:41

Zilog86

7 berichten

Op bezoek
Op bezoek

Read post 18-03-2010 23:49

:S Owjee,
ik heb het gefixt, na een [ url ] moet je niet direct enter typen en dan pas de url

als je copy/paste effe alle enters tussen de url tags weghalen... dan werkt ie hoe lang hij ook is.

Thx MSilvius, ik had de andere al wel getest. deze net niet.
ps. deze reactie en de uwe zoude ook gewoon kunnen "verdwijnen" aangezien ik de url nu gefixt heb.

thijsbeckers

996 berichten

Expert
Expert

Read post 23-03-2010 14:10

MSilviusMaar het is toch krom dat de editor zomaar besluit berichten te verminken, puntje voor Thijs.

Operator error, zie post hierboven

Log in om antwoord te posten of de notificatie-service te gebruiken.

Payoff

Volg ons ook op:

Direct doen

The School of Electronics

Elektor eVents, vakboeken, cursussen en meer. Kortom, innovatief studie- en onderwijsmateriaal met educatieve content!