Home › FORUM › Mijn schakeling werkt nog niet... › kortegolf-ontvanger met DDS (dec. 2006)

FORUM

Log in om antwoord te posten of de notificatie-service te gebruiken.

Onderwerp: kortegolf-ontvanger met DDS (dec. 2006)

Author Post

Pullo

19 berichten

Op bezoek
Op bezoek

Read post 06-11-2011 20:03

In december 2006 werd de short wave catcher beschreven. Ik weet het is een tijdje geleden maar het was er nooit van gekomen om de vfo print af te werken. (de ontvangerprint had ik niet aangekocht). Het is er nu eindelijk van gekomen en stel vast dat er een probleem zich voordoet. Soms licht de displays op bij het onder spanning brengen en soms niet. Op het duitse forum heb ik terug gevonden dat ik niet de enige ben met dergelijke problemen. De oplossingen die ze voorstellen doen het niet. Toch heb ik het kunnen oplossen. De reset werkt niet naar behoren. Ik heb de schakeling rond T1 weggenomen en de reset ingang verbonden naar massa met een 10nF en naar de + met een R van 4k7.
Graag had ik vernomen of de rest van de schakeling behoorlijk werkt en of het de moeite loont deze na te bouwen. Is er nog iemand die deze ontvanger gebruikt en is hij tevreden van dit project.
vgn, marc

Log in om antwoord te posten of de notificatie-service te gebruiken.

Payoff
Payoff

Volg ons ook op:

Direct doen

The School of Electronics

Elektor eVents, vakboeken, cursussen en meer. Kortom, innovatief studie- en onderwijsmateriaal met educatieve content!

Nu in prijs verlaagd

Elektor OSPV1

Tijdelijk € 210,- korting!

Dit zelfbalancerende indoor voertuig is ideaal voor bijvoorbeeld fabriekshal, magazijn of school.