Home › FORUM › Mijn schakeling werkt nog niet... › Gsm teleschakelaar

FORUM

Log in om antwoord te posten of de notificatie-service te gebruiken.

Onderwerp: Gsm teleschakelaar

Author Post

coyz

25 berichten

Op bezoek
Op bezoek

Read post 26-01-2012 10:15

Hallo,

Ik ben bezig met de gsm teleschakelaar aan het bouwen.

http://www.elektor.nl/products/kits-modules/kits/080324-71-remote-control-by-mobile-phone.703254.lynkx

Maar in mijn enthousiamse heb ik bij het desolderen van de 10-polige dip-draaischakelaar daarvan een pootje afgebroken (ja had hem verkeerd geplaatst op de print :s).

Het gaat dus om S1 = 10 polige DIP-draaischakelaar MCRH2AF-10R.

Ik vroeg mij af of ik deze mocht vervangen door onderstaand type:

http://www1.conrad.be/scripts/wgate/zcop_be3/~flNlc3Npb249UDkwX0JFX0IyQzpDX0FHQVRFMDU6MDAwMC4wMTFmLjhjN2QwNDI0Jn5odHRwX2NvbnRlbnRfY2hhcnNldD1pc28tODg1OS0xJn5TdGF0ZT0xMjQ5Mjc0NjQ2====?~template=PCAT_AREA_S_BROWSE&mfhelp=&p_selected_area=%24ROOT&p_selected_area_fh=&perform_special_action=&glb_user_js=Y&shop=BE&vgl_artikel_in_index=&product_show_id=&p_page_to_display=DirektSearch&~cookies=1&zhmmh_lfo=&zhmmh_area_kz=&s_haupt_kategorie=&p_searchstring=mrd1004&p_searchstring_artnr=&p_searchstring_manufac_artnr=&p_search_category=alle&fh_directcall=&r3_matn=&insert_kz=&gvlon=&area_s_url=&brand=&amount=&new_item_quantity=&area_url=&direkt_aufriss_area=&p_countdown=&p_80=&p_80_category=&p_80_article=&p_next_template_after_login=&mindestbestellwert=&login=&password=&bpemail=&bpid=&url=&show_wk=&use_search=3&p_back_template=&template=&kat_save=&updatestr=&vgl_artikel_in_vgl=&titel=&darsteller=®isseur=&anbieter=&genre=&fsk=&jahr=&jahr2=&dvd_error=X&dvd_empty_error=X&dvd_year_error=&call_dvd=&kna_news=&p_status_scenario=&documentselector=&aktiv=&gewinnspiel=&adcampaign=&gclid=&p_load_area=$ROOT&p_artikelbilder_mode=&p_sortopt=&page=&p_catalog_max_results=20

Indien de link niet zou werken, het gaat om het type MRD1004 op de site van conrad.

Want de orignele DIP-draaischakelaar vind ik niet in België of Nederland.

Alvast bedankt!

Arjen H.

1077 berichten

Expert¹
Expert¹

Read post 26-01-2012 11:43

Bij Conrad producten vind je aan de rechter kant een Directe Productlink. Kopieer en plak deze link en plaats er Url-tags omheen. Dit is eenvoudig te doen door de link te selecteren en op de knop Url te klikken.

coyzWant de orignele DIP-draaischakelaar vind ik niet in België of Nederland.

Met google kwam ik er al snel achter dat Farnell hem wel heeft.

edit: Conrad 1, Conrad 2

Bericht bewerkt door Arjen H. op 26-01-2012 11:48

Bericht bewerkt door Arjen H. op 26-01-2012 11:56

coyz

25 berichten

Op bezoek
Op bezoek

Read post 26-01-2012 12:09

Ik bedoelde deze:

http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=701717

Ja ik had het ook gezien bij farnell maar blijkbaar kunnen enkel bedrijven daar bestellen?

Arjen H.

1077 berichten

Expert¹
Expert¹

Read post 27-01-2012 09:33

Prijzig, maar zal het denk ik wel doen...

petrus bitbyter

418 berichten

Expert
Expert

Read post 27-01-2012 13:27

coyz...
Ik vroeg mij af of ik deze mocht vervangen door onderstaand type:
...

Even de datasheets raadplegen. Daar zijn ze tenslotte voor.

Ik weet niet of het kwaliteitsverschil tussen Farnell en Conrad het prijsverschil rechtvaardigt.

Wat je hieraan goed kunt zien is de reden dat Farnell vrij hoge eisen aan particulieren stelt. Als je één of twee van die schakelaartjes bestelt, valt er niets te verdienen. Als er veel mensen dit gaan doen, gaan ze op de fles.

Overigens heeft Farnell op dit moment geen voorraad. Levertijd staat op meer dan drie maanden. Ze hebben nog wel een handvol vergelijkbare types (onder andere 94H) op voorraad maar die zijn een stuk duurder.

petrus bitbyter

AttachmentMCRH2AF-10R.pdf

AttachmentMRD1004.pdf

AttachmentDIP_Series_94H.pdf

Bericht bewerkt door petrus bitbyter op 27-01-2012 13:29

Bericht bewerkt door petrus bitbyter op 27-01-2012 13:30

Log in om antwoord te posten of de notificatie-service te gebruiken.

Payoff
Payoff

Volg ons ook op:

Direct doen

The School of Electronics

Elektor eVents, vakboeken, cursussen en meer. Kortom, innovatief studie- en onderwijsmateriaal met educatieve content!

Nu in prijs verlaagd

Elektor OSPV1

Tijdelijk € 210,- korting!

Dit zelfbalancerende indoor voertuig is ideaal voor bijvoorbeeld fabriekshal, magazijn of school.