Home › FORUM › Mijn schakeling werkt nog niet... › Eenvoudige Vleermuisdetector werkt niet

FORUM

Log in om antwoord te posten of de notificatie-service te gebruiken.

vorige    1   2   3     volgende

Onderwerp: Eenvoudige Vleermuisdetector werkt niet

Author Post

MINIBATMAN

6 berichten

Op bezoek
Op bezoek

Read post 23-06-2012 11:53

Hartelijk bedankt voor de tips.Ik ga aan de slag met het dunnere soldeer daar waar ik er bij kan en zorg dat het soldeer ook aan de componentzijde te zien is .De problemen zijn ontstaan, wordt me nu duidelijk, omdat ik weinig ervaring heb en zo'n print nog nooit heb gesoldeerd.De IC's gaan eerst uit de voeten.

groet,Minibatman

Arjen H.

1158 berichten

Expert¹
Expert¹

Read post 23-06-2012 14:10

MINIBATMANDe problemen zijn ontstaan, wordt me nu duidelijk, omdat ik weinig ervaring heb en zo'n print nog nooit heb gesoldeerd.

Het is nog maar de vraag of het aan het soldeerwerk ligt. Het probleem kan best wat anders zijn, maar we moeten ergens beginnen om het probleem te zoeken. Het soldeerwerk navlooien is een eerste stap...

eriksl

481 berichten

Expert
Expert

Read post 24-06-2012 10:07

Nieuw 2: weer wat geleerd

Ik gebruik Stannol 0.5 mm Sb60Pb39Cu1 en dat werkt ook wel goed, alleen is de draad zelf te dun om zichzelf te dragen, dat is af en toe wel irritant. Ik kan zo snel helemaas niets vinden over de eigenschappen van deze legering.

Nieuw 2

76 berichten

Komt vaker hier
Komt vaker hier

Read post 24-06-2012 19:44

[off topic]Ik vraag me bij dit type legering af waarom ze 1% koper toevoegen.

Voor de Sn60/Pb40 (1mm en 0mm5) en voor de Sn63Pb37 (0mm4) gebruik ik deze Weller dispenser en deze uitbreiding. Hierbij heb ik nog nooit de draad overgetrokken. De dispenser is ook eenvoudig aan de ESD mat te leggen zodat ook het ESD probleem op dat vlak weg is.

De gewone legering gebruik ik nog voor het TH "bakwerk"[/off topic]

eriksl

481 berichten

Expert
Expert

Read post 24-06-2012 20:02

Nieuw 2[off topic]Ik vraag me bij dit type legering af waarom ze 1% koper toevoegen.

Dat vraag ik me ook af. Wellicht betere geleiding?

ApBerg

7 berichten

Op bezoek
Op bezoek

Read post 10-07-2012 21:04

Hallo,

Heb een enkel zijdig printplaatje gemaakt.. moet zeggen dat het een leuk vleermuisdetectortje is ! Andere typen staan de hele tijd te ruizen, wat op de duur behoorlijk irritant kan worden. Dit ontwerp is echter met het potmetertje 'stil' af te regelen ! Tevens redelijk gevoelig !
Wat ook leuk werkt is het testprintje... geeft een signaal in burst van 40kHz.. ergens een schema gevonden op WWW en ook hiervan een klein printje gemaakt.

Vr.grtn.

Ap

petrus bitbyter

617 berichten

Expert
Expert

Read post 11-07-2012 16:59

Mooie printjes. Welk programma heb je hiervoor gebruikt?

petrus bitbyter

ApBerg

7 berichten

Op bezoek
Op bezoek

Read post 11-07-2012 23:19

petrus bitbyterMooie printjes. Welk programma heb je hiervoor gebruikt?

petrus bitbyter

Sprint Layout... goedkoop en eenvoudig te gebruiken, heb de file's geupload, bij Abacom is een gratis viewer te downloaden.

Over de vleermuis detector...: heb nu een 40KHz sensor buiten, de print binnen, gaatje door de muur voor een dunne coax . Tewijl ik dit nu schrijf zijn de eerste vleermuizen alweer actief, ben nog steeds onder de indruk van de gevoeligheid. Denk echter dat door de 40 KHz sensors een deel van het geluid verloren gaat, Mijn andere vleermuis detector gebruikt een mc2500 (? denk ik). Zou deze mc2500 ook, met een extra R-etje naar de+, kunnen funcioneren bij dit printje , zodat ook de hoger freq's een kans hebben ?

Vr.grtn.

Ap

Attachmentbat.LAY

Attachmentbat sim.LAY

ApBerg

7 berichten

Op bezoek
Op bezoek

Read post 20-07-2012 20:09

Heb nu ook een versie gemaakt met een MC 2500 microfoon, zie de pcb, De condersators + aansluiting van onderen doorsteken en dan gebruiken als aansluit pennetje voor de microfoon.

Is echt een leuk vleermuis detectortje !

ApBerg

7 berichten

Op bezoek
Op bezoek

Read post 20-07-2012 20:23

fotootje..

Bericht bewerkt door ApBerg op 20-07-2012 20:32

Bericht bewerkt door ApBerg op 20-07-2012 20:33

Log in om antwoord te posten of de notificatie-service te gebruiken.

vorige    1   2   3     volgende

Payoff

Gratis Elektor@POST

Elektor wekelijks lezen:

Met Elektor@POST steeds het laatste nieuws uit de elektronicawereld.

Direct aanmelden >>>

Volg ons ook op:

Elektor Events

Speciale producten

Direct doen

Nu in prijs verlaagd

Elektor OSPV1

Tijdelijk € 210,- korting!

Dit zelfbalancerende indoor voertuig is ideaal voor bijvoorbeeld fabriekshal, magazijn of school.