Home › FORUM › Microcontrollers › polariteit signaal

FORUM

Log in om antwoord te posten of de notificatie-service te gebruiken.

Onderwerp: polariteit signaal

Author Post

Wesley Poppelier

1 bericht

Op bezoek
Op bezoek

Read post 19-05-2012 18:03

Hallo!,

Ik heb een vraagje, ik heb het usb flash board van atmel via deze website aangeschaft, en heb niet zo heel veel ervaring op het gebied van microprocessoren. desalniettemin lukt alles vrij aardig! maar mijn vraag:
de uitgangen van het bord zijn allemaal -, maar de base van een transistor heeft een + signaal nodig. kijk ik mischien ergens overheen? zou iemand kunnen helpen?

gr wesley

MSilvius

670 berichten

Expert
Expert

Read post 20-05-2012 16:48

Ik ken het board niet.

Wanneer de uitgangen van het board nul worden bij actief, moet je dus de signalen inverteren.
Dat kun je doen middels je programma, maar ook door toevoegen van een transistor.
Je moet ook even kijken of het nog nodig is een pull up weerstand te gebruiken, maar meestal is dat al aanwezig (dat weet ik dus niet omdat ik het board niet ken).

petrus bitbyter

622 berichten

Expert
Expert

Read post 21-05-2012 01:39

Wesley Poppelier...
de uitgangen van het bord zijn allemaal -, maar de base van een transistor heeft een + signaal nodig. kijk ik mischien ergens overheen? zou iemand kunnen helpen?

gr wesley

Misschien wel. Maar het zou een stuk makkelijker worden als je erbij vertelt wat "het" USB-board van Atmel is. In welk nummer heeft het gestaan of wat is het bestelnummer op de site?

Overigens staat er als het goed is datgene op een uitgang wat de programmeur er op gezet heeft. We zien weliswaar graag een hoge uitgangsspanning als we een "1" op de uitgang zetten, maar dat is nergens voorgeschreven. Vooral bij een open collector uitgang betekent een lage uitgansspanning dat een lamp, relais of dergelijke dat er op aansgesloten is, aan gaat.

petrus bitbyter

Bericht bewerkt door petrus bitbyter op 21-05-2012 01:39

Log in om antwoord te posten of de notificatie-service te gebruiken.

Payoff

Gratis Elektor@POST

Elektor wekelijks lezen:

Met Elektor@POST steeds het laatste nieuws uit de elektronicawereld.

Direct aanmelden >>>

Volg ons ook op:

Elektor Events

Speciale producten

Direct doen

Nu in prijs verlaagd

Elektor OSPV1

Tijdelijk € 210,- korting!

Dit zelfbalancerende indoor voertuig is ideaal voor bijvoorbeeld fabriekshal, magazijn of school.