|
Jan.Lichtenbelt
120 berichten
 Stamgast
|
12-12-2011 17:09
Beste Piet,
Bedankt voor de programma's. Dat is heel eenvoudig!
Maar wel een andere toepassing dan waar ik aan denk, nl een motor besturing. Daarvoor is wel aangepaste programmatuur nodig.
Groetjes
Jan
|
|
Anneo
1273 berichten
 Expert¹
|
12-12-2011 19:38
De diodes zitten wel goed,langsdaar moeten de poorten van de P-mos dichtgedrukt worden (naar + getrokken)
De oplossing met één ingang geeft een stilstaande motor bij 50% PWM als de schakeling mooi symetrisch werkt.Bij draaien staat de spanning om en om op de motor,nooit zonder,lijkt me niet voordelig.
Met twee ingangen staat ie stil zonder pulsen,lijkt me wel zo rustig.
Vermoedelijk is de schakeling met 1 in alleen bedoeld voor vol rechts of vol links en spaning eraf om te stoppen,niks regelen.
Anne
|
|
Jan.Lichtenbelt
120 berichten
 Stamgast
|
12-12-2011 21:01
Beste Anne,
Toch wordt in kant en klare IC's wel degelijk van een PWM en een geïnverteerde PWM gebruik gemaakt.
We behoeven hier het wiel niet opnieuw uit te vinden. Kijk eens op de zeer mooie sitehttp://modularcircuits.tantosonline.com/blog en klik op articles.
Groetjes
Jan Lichtenbelt
Bericht bewerkt door Jan.Lichtenbelt
op 12-12-2011 21:02 Bericht bewerkt door Jan.Lichtenbelt
op 12-12-2011 21:03
|
|
Anneo
1273 berichten
 Expert¹
|
12-12-2011 23:09
Da's idd mooi uitgelegd daar.
Als je kijkt bij Lock Anti-Phase Drive dan is dat met één stuursignaal.Het klopt dus volgens hun wat ik zei,bij 50% PWM staat de motor stil.Bij andere instellingen loopt er stroom in twee richtingen.Zij voorkomen dat de voeding voor alles moet opdraaien door een flink dikke C over het geheel te zetten.Moet wel er wel een zijn die een fikse stroom kan hebben.
Anne
|