Home › FORUM › Marktplaats › Junior /Octopus computer

FORUM

Log in om antwoord te posten of de notificatie-service te gebruiken.

Onderwerp: Junior /Octopus computer

Author Post

sjefke

1 bericht

Op bezoek
Op bezoek

Read post 11-11-2011 14:44

Oude Junior computer plus de boeken deel 1/2/3/4
div bladen "de 6502 kenner"
oude "Octopus" (2 floppy drive's + cp/m

dit alle voor de liefhebber

rfenginerd

1 bericht

Op bezoek
Op bezoek

Read post 13-11-2011 08:57

Dat is ook enorm toevallig, ik had bijna mijn zoektocht opgegeven.

In een grijs verleden heb ik met mijn vader een Junior gebouwd, met uitbreidingen. Toen de Elektuur Computing uitkwam ben ik als jonge tiener begonnen aan onder andere een Octopus. Helaas heb ik die nooit af kunnen bouwen door geld en tijdgebrek, en in de loop van de tijd zijn we alle onderdelen en systemen kwijtgeraakt. Een paar jaar geleden, als computer-nerd mid-life crisis denk ik, ben ik oude systemen, die ik ooit gebruikt of aan gesleuteld had, gaan verzamelen, restaureren en hergebruiken. Een jaar geleden heb ik me voorgenomen om zowel een Junior als een Octopus te vinden of zelf te bouwen, maar het is erg lastig gebleken om de authentieke onderdelen te vinden. Opgebouwde systemen heb ik al tijden niet gezien, werkend of in herstelbare staat. Het enige dat ik nog heb zijn de Elektuur Computing tijdschriften en wat andere literatuur.

Als deze systemen nog beschikbaar zijn houd ik me zeer, zeer aanbevolen (contact via dit forum of via de email link).

Cheers,
-Robert

p@ul

2 berichten

Op bezoek
Op bezoek

Read post 13-01-2012 12:45

Beste allemaal...

Zou mooi zijn als "elektor" de printen weer eens in produktie nam... al is het maar in een kleine oplage !!! Inschrijven voor een bepaalde tijd en boven een bepaald aantal, de productie starten...

Zelf heb ik de Junior nog liggen.. werkend zelfs.... en ben ik op zoek het SC/MP systeem....

Maar ik begin de zoektocht inderdaad op te geven...

zucht...

Arjen H.

1077 berichten

Expert¹
Expert¹

Read post 13-01-2012 13:36

p@ulZou mooi zijn als "elektor" de printen weer eens in produktie nam... al is het maar in een kleine oplage !!! Inschrijven voor een bepaalde tijd en boven een bepaald aantal, de productie starten...
Waarschijnlijk veel te duur voor Elektor. Met kleine oplagen is de tijd die ze er in moeten stoppen meer dan dat ze er op kunnen verdienen. Het is denk ik niet voor niets dat ze in zee zijn gegaan met Eurocircuits voor hun printen.

Als je een oude print wilt hebben, dan denk ik of zelf maken of iemand vinden die een print voor je kan maken.

p@ul

2 berichten

Op bezoek
Op bezoek

Read post 20-03-2012 22:16

Hoi Allemaal..

Inmiddels heb ik met eagle een 10x16 PCB gemaakt met daarop een SC/MPII, Rom, Ram, een 8255 IO en ook maar direct de 64 polige SC/MP connector zoals beschreven in "ucomputer voor zelfbouw1 (1979)".. De PCB wordt nu gefabriceerd en zodra de PCB binnen is, start ik met het soldeerwerk...

wordt vervolgd....

MvG

Log in om antwoord te posten of de notificatie-service te gebruiken.

Payoff
Payoff

Volg ons ook op:

Direct doen

The School of Electronics

Elektor eVents, vakboeken, cursussen en meer. Kortom, innovatief studie- en onderwijsmateriaal met educatieve content!

Nu in prijs verlaagd

Elektor OSPV1

Tijdelijk € 210,- korting!

Dit zelfbalancerende indoor voertuig is ideaal voor bijvoorbeeld fabriekshal, magazijn of school.