Home › FORUM › Elektronica algemeen › Robotstofzuigers, ervaringen?

FORUM

Log in om antwoord te posten of de notificatie-service te gebruiken.

Onderwerp: Robotstofzuigers, ervaringen?

Author Post

Bert-Janus

1 bericht

Op bezoek
Op bezoek

Read post 08-02-2012 16:44

Ik zoek een goede robotstofzuiger waar ik niet naar om hoef te kijken, dus hij laadt zichzelf op etc. Heeft iemand ervaring met dit model? De robotstofzuiger

Bericht bewerkt door Bert-Janus op 08-02-2012 16:45

jippie

237 berichten

Die hard
Die hard

Read post 08-02-2012 19:51

Ik heb de iRobot 564 (geloof ik) PET series en in één woord BRILJANT!!

Ze zijn duur, maar met twee katten en een stofzuigaversie is het een uitkomst. Elke dag wanneer ik thuis kom heeft het ding net de vloer gedaan.
Ik heb laminaat en dat werkt perfect. De deurmatten zijn nog nooit zo zuiver geweest. Je kunt het niet vergelijken met een gewone stofzuiger, de kracht zit hem in feit dat het ding bijna elke dag rond gaat (bij mij op maandag, dinsdag en op donderdag, vrijdag).
De iRobot moet het ook wat meer hebben van het opborstelen van het vuil en dan wordt het vanzelf naar binnen gezogen. Om de paar dagen even schoon maken, maar dat is zo gebeurd. Met een uurtje is hij klaar.
Ik woon gelijkvloers en heb ooit eens in een helder moment bedacht de vloer te vervangen en alle dorpels weg te doen en dat betaalt zich nu terug, al kan de iRobot prima over lage obstakels. Een trap herkent hij ook en stop netjes.
In de zomer staan alle tussendeuren open, dan is mijn hele appartement gedaan. In de winter zijn de meeste deuren dicht, dan moet ik hem met de hand een keer in de hal/badkamer/... zetten.

Nog een positieve kant aan de iRobot: het verhaalt erg goed op kantoor ;o)

Iets mindere kant: het duurde even voordat mijn katten het ding gedoogden, maar intussen geloven ze het ook wel en gaan ze gewoon even op de bank of in de krabpaal zitten.

Wielklem

56 berichten

Komt vaker hier
Komt vaker hier

Read post 09-02-2012 13:50

Ik heb het onderstaande doosje en ben er voor de prijs zelf wel tevreden mee.

Deze kost zo rond de 130,- maar verwacht er dan ook niet te veel van. Ze zijn snel defect (borsteltjes die spontaan ophouden met draaien enzo)...
Mijn advies, neem een wat duurder type...

De iRobot hebben we op het kantoor rond rijden en die is inderdaad wel erg goed!

Bericht bewerkt door Wielklem op 09-02-2012 13:53

Log in om antwoord te posten of de notificatie-service te gebruiken.

Payoff
Payoff

Volg ons ook op:

Direct doen

The School of Electronics

Elektor eVents, vakboeken, cursussen en meer. Kortom, innovatief studie- en onderwijsmateriaal met educatieve content!

Nu in prijs verlaagd

Elektor OSPV1

Tijdelijk € 210,- korting!

Dit zelfbalancerende indoor voertuig is ideaal voor bijvoorbeeld fabriekshal, magazijn of school.