Ik kreeg nog een antwoord buiten het forum om:
Ik wil je wel vervangers voor de genoemde types aanrijken.
Volgens de datasheet http://www.halfin.com/comset/catalogue/BDX66.pdf is de Vceo van het C type 120V.
BDW83D en BDW84D zijn eveneens bruikbaar als de pinning en behuizing minder belangrijk is. Probleem wordt stilaan de verkrijgbaarheid. Farnell en RS hebben ze niet meer. Conrad alleen de BDW84D. Reichelt.de heeft ze wel allebei in het gamma.
Bij de MJ heb je een TO3 behuizing. Iets moeilijker te bevestigen dan een SOT93.
De BDX66C en 67C zijn ook TO3. Het hangt er dus ook een beetje van af of je de printlayout van toen gaat gebruiken.
Dank voor je antwoord. Alle info is nuttig.
Je hebt gelijk dat de BDX66C/67C een UCEO van 120 V hebben. Mijn post op het forum was dus niet optimaal. DE UCEO is wel relevant maar de verkrijgbaarheid, de prijs en de compatibiliteit zijn vooral van belang. De BDX66/7 zijn niet zo goed verkrijgbaar en bij Farnelll kosten ze >16 euro. De MJ11015 en MJ11016 zijn goedkoper en hebben een TO3 behuizing. Ik heb geen idee van de verkrijgbaarheid. Ik denk iets beter dan de BDX66/7 Het mooie van TO3 vind ik dat die een groot contactvlak hebben en goed op een koelplaat te monteren zijn, waardoor de warmteafvoer optimaal is. Ze worden niet op een print gemonteerd maar vanaf de print naar het koelprofiel bedraad. Een SOT93 wordt met 1 bout/moer a-centrisch gemonteerd en dat vind ik dan weer niet optimaal.
De warmteweerstand van de BDW83C, Junction to case thermal resistance 0.83 °C/W en max P =150W en dat is prima.
De warmteweerstand van de MJ11016, Junction to case thermal resistance 0.87 °C/W en max P =200W en dat is prima.