Home › FORUM › Audio › Audio Link Kanaalkeuze

FORUM

Log in om antwoord te posten of de notificatie-service te gebruiken.

vorige    1   2   3   4   5  

Onderwerp: Audio Link Kanaalkeuze

Author Post

Piedr0

47 berichten

Op bezoek
Op bezoek

Read post 30-09-2009 21:31

Hallo Henny, (en anderen )

Belofte maakt schuld Ik zou nog een fotootje plaatsen als de versterker klaar was. Bij deze dus... De Audio Drive staat er ook bij.
Als iemand interesse heeft wil ik ook nog wel wat fotootjes van het binnenwerk maken en beschrijven wat er allemaal in zit...?

Groeten,
Piet Kempenaar

H.Beekman

64 berichten

Komt vaker hier
Komt vaker hier

Read post 01-10-2009 20:46

Hallo Piet,

Het is een "strak" kastje geworden.
Ik hoop dat hij net zo lekker klinkt als hij er uit ziet.
In dat geval zit het dus wel goed.

Veel luister- ( en kijk) genot.

Henny Beekman, Oost Souburg

ton zandbergen

71 berichten

Komt vaker hier
Komt vaker hier

Read post 14-02-2010 23:28

Ook een vraag omtrent kanaal keuze.

Ik ben momenteel een soort gelijke print aan het ontwerpen als de audio link.

Dit wordt een print met de 5 x relais voor bron keuze, PGA2310 voor volume, PIC16F876A voor sturing van PGA2310, 2x20 karakter display, RS232, IR, 2x rotary encoder (volume en source), On/Off toets met duo color ring led, 2x relay voor remote aan/uit van 2x Hypex UCD180HG.

Nu mijn vraag:

In het artikel van The Audio Link wordt gesproken over een RC netwerk dat opgenomen dient te worden aan de ingang van elke CINCH ingang om HF storingen tegen te gaan.

Echter op de foto van The Audio Link in het artikel zie ik hier niets van terug.

Ook andere voor-versterkers die eerder en later in elektuur zijn verschenen zie ik hier niet altijd iets van terug.

Ik kom het wel weer vaak tegen in commercieel japanse versterkers (Marantz, Denon, Sony, Linn enz.)

Wie kan mij iets vertellen over de zin en onzin van een RC netwerk bij direct bij de ingang van elke CINCH bus.

Heb het artkikel nu even niet bij de hand maar dit RC netwerk bestaat dacht ik uit 2k2 weerstand en 2n2 ceramische condensator.

Dat dit storingen onderdrukt begrijp ik, maar is dit in werkelijk heid wel echt nodig? Dit omdat ik het bij veel versterkers wel tegen komt maar ook bij veel versterkers niet tegen komt.

Hoop dat iemand mijn twijfel kan wegnemen om juist wel of juist niet het RC filter te gebruiken.

Met vriendelijke groet,

Ton Zanbergen.

Piedr0

47 berichten

Op bezoek
Op bezoek

Read post 15-02-2010 10:50

Het zal inderdaad hoogfrequente storingen buiten de deur houden, maar of 't echt noodzakelijk is weet ik niet. Ik heb ze er wel in zitten en wat mij opvalt is dat ik geen enkele ruis hoor op mijn analoge inputs, ook niet bij hoge volumes.

Aan de andere kant heb ik twee hoogfrequente niet-afgeschermde stoorbronnen ín de kast zitten (nl. de uC en een DAC) en ook die leveren geen storingen op mijn analoge ingangen.

Wat in mijn geval helpt is dat ik de relaisprint dubbel heb uitgevoerd, waardoor ik de massa's van de ingangen ook kan schakelen. Een notoire stoorbron als een usb-input heeft daardoor geen invloed op de andere ingangen.

Ik denk dat 't geen kwaad kan de filters er in te zetten, ook al omdat 't bijna niets kost.

ton zandbergen

71 berichten

Komt vaker hier
Komt vaker hier

Read post 15-02-2010 15:41

Dankje,

Ik denk dat ik dat RC netwerk er maar gewoon in doe.

Klopt het dat dit RC netwerk direct bij de Cinch bussen moet of mag je ook eerst 10cm met afgeschermde kabel de kast in en dan dat RC netwerk vlak voor de Relays plaatsen?

Dan kan ik namelijk een RC netwerk reserveren op de relay print.

met vriendelijke groet,

Ton Zandbergen

Log in om antwoord te posten of de notificatie-service te gebruiken.

vorige    1   2   3   4   5  

Abonnee worden

Aanmelden GRATIS nieuwsbrief E-Weekly

Vul uw e-mailadres in:
Payoff

Volg ons ook op:

Direct doen

The School of Electronics

Elektor eVents, vakboeken, cursussen en meer. Kortom, innovatief studie- en onderwijsmateriaal met educatieve content!