Home › FORUM › Allerlei › FPGA

FORUM

Log in om antwoord te posten of de notificatie-service te gebruiken.

Onderwerp: FPGA

Author Post

Luc

18 berichten

Op bezoek
Op bezoek

Read post 18-01-2012 17:56

Goedemiddag,

Ik ben op zoek naar een goed board om met FPGA van start te gaan.
De prijs is van minder belang, het mag uitblinken in mogelijkheden om FPGA zo goed mogelijk te leren programmeren.

Suggesties meer dan welkom,

Groetjes,
Luc

kersing

233 berichten

Die hard
Die hard

Read post 18-01-2012 20:18

Een heel flexibele, maar daardoor ook meteen prijzige, oplossing is de Nanoboard 3000. Als je wat simpelers zoekt kun je naar Papilio met 'wings' kijken.

Luc

18 berichten

Op bezoek
Op bezoek

Read post 01-02-2012 11:02

TnX voor de info.

Ik zie wel op de site van Altium een aantal versies van het nanoboard 3000 staan:

-Lattice EPC2
-Cyclone III
-SPARTAN 3AN

Kan iemand me vertellen wat de verschillen zijn?

In een artikel op deze website staat ook dat ik bij bestelling ook een (gelockte) versie van Altium Designer krijg. Weet iemand of dit nog steeds het geval is? Want ik vind het niet direct terug...

-> zit er bij volgens de helpdesk.

Met vriendelijke groeten,
Luc

Bericht bewerkt door Luc op 01-02-2012 12:35

Bericht bewerkt door Luc op 01-02-2012 12:36

kersing

233 berichten

Die hard
Die hard

Read post 01-02-2012 18:18

Het verschil is de FPGA die gebruikt wordt. Dus afhankelijk van wat je in gedachten hebt (en of je een voorkeur voor een leverancier hebt) kun je kiezen. In de Product datasheet op de Altium website staat welke FPGA precies gebruikt wordt.
Bij de fabrikanten kun je dan de datasheets opzoeken en de eigenschappen vergelijken.

De gelockte (alleen FPGA code design mogelijk, geen PCB design) software licentie voor 1 jaar zit er bij.

Log in om antwoord te posten of de notificatie-service te gebruiken.

Payoff

Volg ons ook op:

Direct doen

The School of Electronics

Elektor eVents, vakboeken, cursussen en meer. Kortom, innovatief studie- en onderwijsmateriaal met educatieve content!

Nu in prijs verlaagd

Elektor OSPV1

Tijdelijk € 210,- korting!

Dit zelfbalancerende indoor voertuig is ideaal voor bijvoorbeeld fabriekshal, magazijn of school.