Home › FORUM › Allerlei › Elektor SMT Tools, ook voor de hobby?

FORUM

Log in om antwoord te posten of de notificatie-service te gebruiken.

Onderwerp: Elektor SMT Tools, ook voor de hobby?

Author Post

Arjen H.

1054 berichten

Expert¹
Expert¹

Read post 28-02-2010 21:47

Ik heb de filmpjes gezien, ik vind de afwerking schitterend, maar is het niet een beetje prijzig???

Dan heb ik het over de Elektor Stencil Machine en Pick&Place Tool.

Nu kijk ik natuurlijk niet vanuit een professioneel bedrijf gezien, maar vanuit de hobby. Ik zie dan een paar aluminium kokers, magneten, stelschroeven, vacuumpompje en een assortimentsdoos.

Ik denk dat het gros bij de bouwmarkt wel is te krijgen. Daarvoor wacht ik dan eerst even op de reclamefolders die elke week op de deurmat vallen. Vervolgens zoek ik de kortingsstikkers (meestal 15 of 20%) van de bouwmarkt die er deze keer bij zit.
Nadat de spullen in huis zijn gehaald een zaterdagmiddag in de garage een beetje zagen, boren en gaten tappen en klaar is Arjen.

Oké, voor 100 euro zal je alle materialen wel niet in huis kunnen halen, maar de 1000 euro vind ik heel wat.

Desalniettemin, mooi spul !

buckfast_beekeeper

823 berichten

Expert
Expert

Read post 28-02-2010 22:12

Hallo Arjen,

Ik deel hier je mening volledig. Wil je er dan volledig gebruik van maken, dien je bij je print een stencil te laten maken. Om het plaatje dan compleet te maken hoort er ook nog een smd oven bij. Kostenplaatje 2000€ voor het geheel.

Zo worden de projecten snel onbetaalbaar. Dan rekenen we de prijs per stencil niet eens. Mooi als je reeksjes kan maken. Niet echt haalbaar voor enkele printjes.

mvg

Theo

Arjen H.

1054 berichten

Expert¹
Expert¹

Read post 01-03-2010 10:43

buckfast_beekeeperOm het plaatje dan compleet te maken hoort er ook nog een smd oven bij.

Oei, ja, inderdaad ook zo'n ding wat buiten mijn budget ligt.

Als doe-het-zelver komen we dan waarschijnlijk terecht bij de SMD-soldeeroven.

Arjen.

Log in om antwoord te posten of de notificatie-service te gebruiken.

Payoff

Volg ons ook op:

Direct doen

The School of Electronics

Elektor eVents, vakboeken, cursussen en meer. Kortom, innovatief studie- en onderwijsmateriaal met educatieve content!