|
Luc
18 berichten
 Op bezoek
|
08-01-2012 23:41
Allen,
ik ben op zoek naar een schakeling die een lichtsignaal geeft wanneer de telefoon rinkelt. Een kwestie van een familielid, dat zware gehoorprobleem heeft, verder te kunnen helpen. Het gaat dus om een telenet telefoonaansluiting (VOIP) en niet over een klassieke (belgacom)-lijn.
Met dank,
Luc
|
|
jippie
237 berichten
 Die hard
|
08-01-2012 23:48
Ik heb ooit een artikel in Elektuur gelezen, waar een (oude) flitser voor een fototoestel precies voor dit doel gebruikt werd. Een thyristor werd gebruikt om de flitser te triggeren.
Misschien dat iemand anders een slim trigger circuitje kent wat universeel te gebruiken is op moderne VOIP-toestellen.
|
|
jippie
237 berichten
 Die hard
|
08-01-2012 23:58
Overigens heb ik een 'gewoon' (POTS) telefoontoestel aan mijn VOIP-router hangen, als dat in jouw geval ook zo is dan is een triggercircuitje niet zo heel erg moeilijk. Misschien kun je wat meer details geven over het toestel er precies uit ziet? Misschien een typenummer?
|
|
eriksl
306 berichten
 Expert
|
09-01-2012 12:16
Die laatste optie is inderdaad het makkelijkst. Anders wordt het een eigen voip-centrale optuigen (asterisk/callweaver), dan zou het kunnen, die kun je een script laten draaien als er gebeld wordt. Maar anders eigenlijk niet. Ik ben bang dat een eigen voip-centrale wat lastig te beheren is voor de meeste mensen.
Of je moet je voip-handset gaan slopen
|