Home › FORUM › Alle Hens aan Dek › Opbouwende kritiek is hier welkom

FORUM

Log in om antwoord te posten of de notificatie-service te gebruiken.

vorige    1   2   3   4   5     volgende

Onderwerp: Opbouwende kritiek is hier welkom

Author Post

Reem

13 berichten

Op bezoek
Op bezoek

Read post 05-02-2010 22:46

thijsbeckers
ReemHet forum is daar uitermate geschikt voor en wellicht een idee om een beginnershoekje in te richten waar de eerste stapjes van de experts in de wondere wereld van de zelfbouw electronica uit te doeken gaat.
Mensen die het leuk vinden om hun kennis over te dragen aan de nieuwe garde en dat de leukste projectjes en artikelen op de frontpage geplaatst worden?

Dat kan heel goed. Als iemand een fatsoenlijk verhaal plaatst, wil ik daar best een 'sticky' van maken .

Ik zal daar eens mijn gedachte over laten gaan. Een Vu metertje op gaatjesbord met of zonder CCFL controller oid, iets waar niet al te hoge eisen gesteld worden aan het solderen.
Projectje kan dan gebruikt worden voor het opleuken van de PC kast.
Zal ook eens kijken in mijn mappen of er iets bruikbaars bijzit.

Jakenl

57 berichten

Komt vaker hier
Komt vaker hier

Read post 14-10-2010 14:46

Ik vind het een beetje jammer dat ik vorig jaar een leuk eigenbouwprojectje van een lichtbak voor printplaten heb ingestuurd en dat je dan een jaar later datzelfde project doodleuk door iemand anders voorgesteld ziet worden in de Ontwerptips van Elektor als was het door hemzelf bedacht....

petrus bitbyter

418 berichten

Expert
Expert

Read post 14-10-2010 16:11

Dat scanner/gezichtsbruiner project is al jaren oud. Compleet met foto's en beschrijving op het net te vinden. Hieronder een paar links, maar ik heb in de loop van de tijd nog andere gezien.

http://nl.hardware.info/forum/threads/37535-CM-Scanner-omgebouwt-tot-lichtbak-(om-te-etsen)-gt-P

http://www.elektronicastynus.be/Projecten/UVBelichtingsbakV2/index.php

Ik heb zelf zo'n ding gebouwd en het doet het werk waarvoor het is aangenomen. Belichtingstijd ongeveer 2,5 min.

petrus bitbyter

Bericht bewerkt door petrus bitbyter op 14-10-2010 16:15

Bericht bewerkt door petrus bitbyter op 14-10-2010 16:16

Bericht bewerkt door petrus bitbyter op 14-10-2010 16:17

Arjen H.

1077 berichten

Expert¹
Expert¹

Read post 14-10-2010 20:42

Ook op dit forum zijn voorbeelden te vinden.
Inclusief die van mij...

Schueler

1330 berichten

Expert¹
Expert¹

Read post 14-10-2010 21:06

Arjen, dat is die van Jakenl...

Maak je eigen belichtingsbak

Ben

edit : url verkeerd erin gezet :-s

Bericht bewerkt door Schueler op 14-10-2010 21:07

Arjen H.

1077 berichten

Expert¹
Expert¹

Read post 14-10-2010 21:10

Ja verhip, dat had ik natuurlijk even na moeten kijken.

thijsbeckers

1019 berichten

Expert¹
Expert¹

Read post 15-10-2010 08:45

JakenlIk vind het een beetje jammer dat ik vorig jaar een leuk eigenbouwprojectje van een lichtbak voor printplaten heb ingestuurd en dat je dan een jaar later datzelfde project doodleuk door iemand anders voorgesteld ziet worden in de Ontwerptips van Elektor als was het door hemzelf bedacht....

We hebben van dit soort printplaat-etsprojecten wel meerdere inzendingen gekregen en er was nog net een beetje plaats over in de ontwerptips, waarin deze versie dus mooi paste. Hij lag ook al weer een tijdje op de plank.
Mijn excuses als we jou (of nog anderen) hiermee voor het hoofd hebben gestoten. De versie die je op het forum het gezet, waarvoor dank, is sowieso een stuk uitgebreider en heeft ook nog eens enkele foto's. Daarbij is het ook niet zo heel lang geleden dat we een dergelijk project uitgebreider hebben gepubliceerd (http://www.elektor.nl/artikelen-als-pdf/2006/september/led-uv-belichter.54140.lynkx), dus om er een heel artikel van te maken was wat veel van het goede, vandaar slechts een ontwerptipje.

Jakenl

57 berichten

Komt vaker hier
Komt vaker hier

Read post 15-10-2010 09:30

Excuses aanvaard... zand erover.

StafVG

492 berichten

Expert
Expert

Read post 20-10-2010 16:50

Ik kreeg vandaag mijne nieuwe Elektor in de brievenbus.

Nu snap ik het waarover het gaat ...

Staf

Anneo

1273 berichten

Expert¹
Expert¹

Read post 20-10-2010 23:36

Ik ook,ze krijgen 'm in Nederland zeker eerder(dan hier in,voorlopig nog,België).
Anne

Log in om antwoord te posten of de notificatie-service te gebruiken.

vorige    1   2   3   4   5     volgende

Abonnee worden

Aanmelden GRATIS nieuwsbrief E-Weekly

Vul uw e-mailadres in:
Payoff

Volg ons ook op:

Direct doen

The School of Electronics

Elektor eVents, vakboeken, cursussen en meer. Kortom, innovatief studie- en onderwijsmateriaal met educatieve content!

Nu in prijs verlaagd

Elektor OSPV1

Tijdelijk € 210,- korting!

Dit zelfbalancerende indoor voertuig is ideaal voor bijvoorbeeld fabriekshal, magazijn of school.