Home › FORUM › Alle Hens aan Dek › Onduidelijkheid boek "Microprocessor Design...

FORUM

Log in om antwoord te posten of de notificatie-service te gebruiken.

Onderwerp: Onduidelijkheid boek "Microprocessor Design using Verilog"

Author Post

Dabber

1 bericht

Op bezoek
Op bezoek

Read post 18-01-2012 13:14

Lijkt me een interessant boek. Maar wat ik nergens terug vind is: tot welke ontwikkelsoftware en hardware richt dit boek zich (bvb. Altera Quartus, Xilinx, andere) ?? Ik zou nl willen inschatten hoeveel ik moet investeren in software en hardware/dev.kit om iets met dit boek te kunnen realiseren.

petrus bitbyter

418 berichten

Expert
Expert

Read post 18-01-2012 15:38

Ik heb de laatste tijd verscheidene boeken gekocht die me nogal tegenvielen. Over dit boek heb ik helemaal mijn twijfels en ik ben niet van plan het aan te schaffen zonder het ingezien te hebben. Alleen al de titel is op zijn minst verwarrend.

VHDL is ooit als officiële standaard ingevoerd voor het beschrijven en ontwikkelen van digitale hardware. Het wordt dan ook als zodanig ingezet. Ik heb horen verluiden dat met name de Amerikaanse overheid het verplicht stelt voor ontwerpwerk dat voor hun instanties gedaan wordt. Ik weet niet of dat waar is en in vind het nu ook weer niet de moeite lonen dat uit te gaan zoeken.

Verilog is van oorsprong door een bedrijf ontwikkeld en was voor VHDL werd ingevoerd al een min of meer dé facto standaard geworden. Daar kon men moeilijk omheen dus ook Verilog kreeg de status van een officiële taal. Hoewel het voor een deel dezelfde functies heeft als VHDL, verschilt het er toch nogal van. Een allround ontwikkelaar moet dus eigenlijk beide beheersen.

Gaat dit boek nu over Verilog, over VHDL of over allebei? Verder zijn beide talen interessant maar zonder implementatie (software dus) doe je er in de praktijk niet veel mee.

petrus bitbyter

Log in om antwoord te posten of de notificatie-service te gebruiken.

Payoff

Volg ons ook op:

Direct doen

The School of Electronics

Elektor eVents, vakboeken, cursussen en meer. Kortom, innovatief studie- en onderwijsmateriaal met educatieve content!

Nu in prijs verlaagd

Elektor OSPV1

Tijdelijk € 210,- korting!

Dit zelfbalancerende indoor voertuig is ideaal voor bijvoorbeeld fabriekshal, magazijn of school.