Home › FORUM › Alle Hens aan Dek › Elektor Wheelie

FORUM

Log in om antwoord te posten of de notificatie-service te gebruiken.

1   2     volgende

Onderwerp: Elektor Wheelie

Author Post

Evert

6 berichten

Op bezoek
Op bezoek

Read post 21-06-2009 14:11

Nu kun je op http://www.zzaag.org/ (op het oog) precies dezelfde Wheelie kopen voor €550,-.
Wat is het verschil dat de meerwaarde van €1000,- verantwoord?

boostergetel

6 berichten

Op bezoek
Op bezoek

Read post 22-06-2009 01:01

Ik had belangstelling voor de "zzaag", maar heb gewacht op de "elektorwheelie", nu had ik wel verwacht dat de wheelie duurder zou zijn, maar 3 keer zo duur, tjonge, da's niet leuk meer.
Heb vandaag uit protest de "zzaag" besteld.

Lekkerpuh.

Schueler

1330 berichten

Expert¹
Expert¹

Read post 22-06-2009 08:45

Ik had de wheelie op de beurs bekeken en zag er geinig uit. Alles open source en bedoeld om aan te sleutelen ( hard- en software ).
Maar als de prijs 1500 euro is dan is dat voor mij geen hobby meer.
Dan ben ik eerder geneigd om het zelf te gaan ontwerpen.

Ben

Jochem

1 bericht

Op bezoek
Op bezoek

Read post 23-06-2009 15:11

Er lijkt inderdaad weinig verschil te zijn tussen een zzaag en een wheelie. Ik zou ook graag de verschillen horen. Het voelt nu als zuivere oplichting van de geinteresseerde abonnees.

Een factor 3 is idioot veel. De factor 4 die een Segway meer kost dan een wheelie is veel beter te verantwoorden, zo goed zelfs dat de keuze wheelie-segway meteen in het voordeel van de laatste uit zou vallen bij mij. Een zzaag kun je tenminste nog 'voor de fun' mee aan de slag.

thijsbeckers

1019 berichten

Expert¹
Expert¹

Read post 29-06-2009 16:37

De ElektorWheelie is ontwikkeld op basis van een vorig model van de Zzaag. De afgelopen maanden heeft het lab samengewerkt met meneer Krohne om de ElektorWheelie te ontwikkelen tot wat hij nu is (huidige status: versie 2.4). Er zijn talrijke verbeteringen doorgevoerd op het gebied van hardware, mechanica, elektronica en de software.

De prijs weerspiegelt het werk dat in de ontwikkeling heeft gezeten om de ElektorWheelie tot versie 2.4 te ontwikkelen. Het product verschijnt onder het Elektor label waarmee kopers een goed werkend product en de nodige ondersteuning kunnen verwachten.

In het algemeen wordt niet over prijzen gediscussieerd. Het is aan de koper om hier een beslissing over te nemen!

Schueler

1330 berichten

Expert¹
Expert¹

Read post 29-06-2009 18:17

thijsbeckersIn het algemeen wordt niet over prijzen gediscussieerd. Het is aan de koper om hier een beslissing over te nemen!

En dat zal altijd zo blijven ...

Maar dan nog, vaak is zelfbouw ook duur bouw in de zin van dat je meestal niet goedkoper uit bent. Het moet dan ook de uitdaging en ervaring zijn en uiteraard de passie om dan zo'n project aan te gaan. Maar een hobby project wat zo even 1500 euro kost om mee te experimenteren is niet voor de meeste weggelegd denk ik.

Voor mij niet althans...

Ben

whiskey Soda

4 berichten

Op bezoek
Op bezoek

Read post 07-09-2009 21:23

Dat Elektor een pakket aanbied volgens de hun ingeschatte waarde kan ik begrijpen.
Dat ze niet de mogelijkheid bieden om gedeelten van het ontwerp te gebruiken en gedeeltes naar eigen inzicht te ontwerpen vind ik jammer. Ik heb een gedeelte van de Zaagg besteld en ga mijn eigen invulling daaraan geven. De mijne moet een beetje stoer worden. Zo wil ik de wielen van de Gamma gebruiken, deze zie je vaak op zelfbouw shelters, ze zijn 1 “ kleiner maar dat gaat wel werken.
De ‘Kast” wil ik maken van traan plaat
Voor de lagering en de stuurstang heb ik ideeën.
Elektor praat over een open software, waar kan ik die vinden dan. Of kan ik die alleen met het hele pakket kopen? Ik dacht dat Elektor ontwerpen uitdaagden tot eigen ontwikkeling. In het verleden was dat ook zo (ik ben vanaf 1972 lid) Nu zie ik meer en meer een wijziging naar complete ontwerpen waar ik me maar naar moet zetten. Jammer.
Wim

thijsbeckers

1019 berichten

Expert¹
Expert¹

Read post 09-09-2009 11:14

whiskey SodaElektor praat over een open software, waar kan ik die vinden dan.

Hallo Wim,

Ik ben het met je eens, de software is lastig te vinden. Ik ga vragen of daar wat aan gedaan kan worden.
Voor nu staat de software nog op de pagina die bij het Wheelie-artikel in het zomernummer hoort, omdat hier ook de hardware beschreven wordt...

RBJ

1 bericht

Op bezoek
Op bezoek

Read post 05-10-2009 17:05

In het promotie-filmpje wordt gesproken over het aanpassen van de Wheelie zodat hij in staat is rechtuit te blijven rijden als je b.v. met 1 wiel over een hobbel rijdt.
Is dit al verwerkt in de software en/of in de hardware?

Jan Wortel

24 berichten

Op bezoek
Op bezoek

Read post 03-11-2009 10:32

Beste Wim,

Ik heb de Wheelie ook en heb al de nodige wijzigingen aangebracht.
Nu ben ik bezig een geheel eigen versie te maken die veel sterker is en er veel stoerder uit ziet. Sterkere motoren betere gearing (minder speling) betere stuureigenschappen (is nu veel te direct en niet proportioneel geregeld afhankelijk van de snelheid) Veel grotere actieradius, veel hoger koppel. 16"wielen 8,5 cm breed, kast van traanplaat, enz.enz. software aanpassen, Redundant maken.
Ik denk dat wij een beetje de zelfde ideeën hebben, als je het leuk vind, kunnen we misschien samen iets doen.
Ik heb al veel uitgezocht. mail me eens, wie weet.

Jan

Edit: mailadres verwijderd.
Zet het vinkje in je profiel dat mensen je mogen mailen...

Bericht bewerkt door Arjen H. op 03-11-2009 12:14

Log in om antwoord te posten of de notificatie-service te gebruiken.

1   2     volgende

Abonnee worden

Aanmelden GRATIS nieuwsbrief E-Weekly

Vul uw e-mailadres in:
Payoff
Payoff

Volg ons ook op:

Direct doen

The School of Electronics

Elektor eVents, vakboeken, cursussen en meer. Kortom, innovatief studie- en onderwijsmateriaal met educatieve content!

Nu in prijs verlaagd

Elektor OSPV1

Tijdelijk € 210,- korting!

Dit zelfbalancerende indoor voertuig is ideaal voor bijvoorbeeld fabriekshal, magazijn of school.