Home › FORUM › Alle Hens aan Dek › Elektor credits

FORUM

Log in om antwoord te posten of de notificatie-service te gebruiken.

1   2     volgende

Onderwerp: Elektor credits

Author Post

petrus bitbyter

368 berichten

Expert
Expert

Read post 02-03-2010 15:12

Leuk die Elektor credits. Kun je nog eens iets downloaden. Het nadeel is dat ik alles wat ik zou kunnen downloaden al heb. Is er niet iets te verzinnen waar ik wel wat aan heb? Er is bijvoorbeeld genoeg in de shop dat in aanmerking komt. Of ben ik de enige met dit "probleem"?

petrus bitbyter

Schueler

1311 berichten

Expert¹
Expert¹

Read post 02-03-2010 15:47

Nee hoor,
ik denk dat er zeker meerdere zijn zoals jij en ik.
Zelf heb ik één keer wat gedownload om het eens te proberen en daarna dus nooit meer...
Zou mooi zijn als Elektor-Abonnees daarmee extra korting kunnen krijgen op producten of zo... om projecten daardoor ( nog ) laagdrempeliger te krijgen.

Ben

Arjen H.

1054 berichten

Expert¹
Expert¹

Read post 03-03-2010 09:24

Ik heb me dit ook wel eens afgevraagd.

Eerste idee dat ik had is dat je wel heel veel credits nodig hebt om daarmee bijvoorbeeld een boek of cd te kopen. Volgens mij kun je dan net zo goed in een keer het geld overmaken.

Nu ik er nog eens over nadenk denk ik dat de credits juist in het leven zijn geroepen voor de mensen die geen vast abonnement hebben, maar toch af en toe eens een artikel willen downloaden (kopen). Voor deze mensen is de drempel nu niet groot meer...

Arjen.

petrus bitbyter

368 berichten

Expert
Expert

Read post 03-03-2010 12:55

Als zodanig best een goed idee zoals ik al schreef. Maar dat doel schiet je voorbij als je vaste abonnees voor allerlei dingen - zoals het insturen van een schakeling bijvoorbeeld - gaat belonen met credits.

petrus bitbyter

Arjen H.

1054 berichten

Expert¹
Expert¹

Read post 03-03-2010 13:37

petrus bitbyterMaar dat doel schiet je voorbij als je vaste abonnees voor allerlei dingen - zoals het insturen van een schakeling bijvoorbeeld - gaat belonen met credits.

Hmmm, dat wist ik niet.... dan kan ik me inderdaad voorstellen dat je ook de andere dingen uit de shop met credits wilt kunnen kopen.

Edit:
Ze zouden dus in de shop-module de betalingsmogelijkheid "Credits" toe moeten (kunnen) voegen...

Bericht bewerkt door Arjen H. op 03-03-2010 14:09

Schueler

1311 berichten

Expert¹
Expert¹

Read post 03-03-2010 14:16

Dat maakt de formule van betalen dan wel weer moeilijker maar zou wel een uitkomst kunnen zijn.

Maar ik zie er wel wat in.
Met de credits die ik zou kunnen verdienen ga ik geen losse artikels downloaden... Ik heb het tijdschrift en anders kan ik het via de plus-elektor site al downloaden...

Ik stem vóór vandaag

Ben

thijsbeckers

996 berichten

Expert
Expert

Read post 03-03-2010 14:29

petrus bitbyterMaar dat doel schiet je voorbij als je vaste abonnees voor allerlei dingen - zoals het insturen van een schakeling bijvoorbeeld - gaat belonen met credits.

Het belonen van auteurs met (o.a.) credits is eigenlijk voornamelijk begonnen omdat we niet alleen auteurs uit Nederlandstalige landen hebben. En sommige auteurs hadden graag (ook) weer een andere taal dan waarin ze hun verhaal oorspronkelijk hadden opgestuurd (bijv. Franse auteur heeft ook graag Engelse (internationale) versie... staat beter bij sollicitaties en zo). En het is al vaker gebeurd dat Iraanse auteurs (of ergens anders in die regio) hun presentexemplaar nooit hebben ontvangen, zelfs niet na herhaaldelijk opsturen... De digitale weg is dan wat zekerder en veelzijdiger.

Bovendien kun je er als auteur dan ook voor kiezen iets anders dan je eigen artikel te downloaden.

Maar je hebt gelijk, abonnees hebben aan de credits niet zo heel veel, als ze toch al alle artikelen van alle (te downloaden) jaargangen hebben. Misschien willen ze de Spaanse versie eens inkijken ?

Bericht bewerkt door thijsbeckers op 03-03-2010 14:33

Schueler

1311 berichten

Expert¹
Expert¹

Read post 03-03-2010 14:52

thijsbeckersMisschien willen ze de Spaanse versie eens inkijken ?

Dan kun je denk ik beter ook overgaan in het Chinees...
Het is een kwestie van tijd totdat China de westerse kennis heeft ingehaald en voorop loopt op ons.

Ik ben niet pessimistisch maar realistisch!

Ben

thijsbeckers

996 berichten

Expert
Expert

Read post 04-03-2010 09:45

SchuelerDan kun je denk ik beter ook overgaan in het Chinees...

Als we geen financiële crisis hadden gehad, was dat misschien al mogelijk geweest! (Ik ben ook realistisch ) Er waren plannen voor China en we hebben er nog een contact zitten, maar er is niet doorgezet ivm de crisis.
SchuelerHet is een kwestie van tijd totdat China de westerse kennis heeft ingehaald en voorop loopt op ons.

...en daarom leek het ons ook een goed idee om de blik eens naar het Oosten te wenden... China is een enorme markt. Als die gaat bewegen, is hij niet meer te stoppen (vergelijk het maar met massatraagheid ).

StafVG

488 berichten

Expert
Expert

Read post 15-03-2010 17:47

thijsbeckers[

Maar je hebt gelijk, abonnees hebben aan de credits niet zo heel veel, als ze toch al alle artikelen van alle (te downloaden) jaargangen hebben. Misschien willen ze de Spaanse versie eens inkijken ?

Dat is dus 'ons' probleem. Ik zit met 80 credits waar ik blijkbaar niets anders mee kan doen dan een Spaanse versie van een artikel downloaden... Misschien gewoon beter afschaffen, weer een frustratie minder denk ik dan.
Of misschien extra informatie als pdf aanbieden. Speciale artikels, of uitbreidingen op artikels in Elektor. ...

Staf

Log in om antwoord te posten of de notificatie-service te gebruiken.

1   2     volgende

Payoff

Volg ons ook op:

Direct doen

The School of Electronics

Elektor eVents, vakboeken, cursussen en meer. Kortom, innovatief studie- en onderwijsmateriaal met educatieve content!