Home › FORUM › Alle Hens aan Dek › Draadloze drukknop

FORUM

Log in om antwoord te posten of de notificatie-service te gebruiken.

Onderwerp: Draadloze drukknop

Author Post

coyz

25 berichten

Op bezoek
Op bezoek

Read post 08-01-2012 21:20

Hallo ik had de schakeling gezien van de draadloze drukknop zie :
http://www.elektor.nl/artikelen-als-pdf/2009/juli-047-augustus/draadloze-drukknop.992107.lynkx

Ik denk er een fout zit in de uitleg, men spreekt over R4 afvallen en S1 open gaan? Ik kan de uitleg volgen, maar ik begrijp niet waar het draadloos gedeelte zit... Kan mij iemand wat uitleg geven over het basisprincipe van de schakeling.. een praktisch gebruik? Als ik het goed begrijp, duw je op S1 en dan zal RE2 tweemaal schakelen. Maar ik snap niet voor welke toepassing je dit kunt gebruiken..

petrus bitbyter

418 berichten

Expert
Expert

Read post 09-01-2012 13:27

Je kunt beter het artikel van het begin af aan nog maar eens goed lezen. Het draadloze deel koop je bij een bouwmarkt of zo. Deze schakeling sluit je op het relaiscontact van die draadloze module aan. Die zorgt er dan voor dat bij het aanzetten alleen maar een relatief korte puls afgegeven wordt. Hetzelfde effect bereik je veel goedkoper door de draadloze module aan- en even later weer uit te zetten.

petrus bitbyter

Bericht bewerkt door petrus bitbyter op 16-01-2012 23:54

coyz

25 berichten

Op bezoek
Op bezoek

Read post 16-01-2012 22:23

Bedankt voor de info, inderdaad enkele malen opnieuw gelezen en toen werd het me duidelijk, alvast bedankt!

Log in om antwoord te posten of de notificatie-service te gebruiken.

Payoff

Volg ons ook op:

Direct doen

The School of Electronics

Elektor eVents, vakboeken, cursussen en meer. Kortom, innovatief studie- en onderwijsmateriaal met educatieve content!

Nu in prijs verlaagd

Elektor OSPV1

Tijdelijk € 210,- korting!

Dit zelfbalancerende indoor voertuig is ideaal voor bijvoorbeeld fabriekshal, magazijn of school.