Home › FORUM › Alle Hens aan Dek › Download oude Elektuurs

FORUM

Log in om antwoord te posten of de notificatie-service te gebruiken.

Onderwerp: Download oude Elektuurs

Author Post

Rob Macaré

5 berichten

Op bezoek
Op bezoek

Read post 04-02-2012 11:04

Waarom mag ik als abonnee PLUS niet eens alle oude PDF Elektuurs downloaden? Waarom is die lijst maar van 3 stuks? Ik zou ze graag allemaal willen hebben ondanks dat ik de DVD/CD en de bladen hier heb. Ja, het kan wel, schrijft de redactie, tegen betaling van 58 of meer credits per nummer. Wat een commerciele zooi zeg, ik heb er al 2x voor betaald, 1x als blad en 1x als DVD/CD en dan nu nog als bytes via een download?? Kom op zeg! Als het per sé via een creditssyteems moet, doe dan 1 credit per nummer.

petrus bitbyter

418 berichten

Expert
Expert

Read post 04-02-2012 14:04

Gewoon elke maand het laatste nummer downloaden dan heb je ze altijd bij de hand.

petrus bitbyter

Rob Macaré

5 berichten

Op bezoek
Op bezoek

Read post 04-02-2012 20:37

Ja duh, maar de nummers die ik dus NIET heb voordat ik ze ging downloaden? Daar gaat het om! Ik ben pas abonnee sinds 1983, is dat te jong om de Elektuurs vanaf 2008 (toen begonnen ze dacht ik) te mogen downloaden?

mhamm@planet.nl

1 bericht

Op bezoek
Op bezoek

Read post 17-03-2012 10:09

idee zou zijn dat men een dvd beschikbaar stelt voor die hele oude.
Is toch een eer dat men na 30 jaar nog artikelen wil lezen.

ook ik zit hier met stapels vanaf 1984 (lid sinds dien) en een enkel wat oudere series.

Kan ook zijn dat men die hele oude eenvoudig niet heeft en enkel wij als leden die nog bezitten.

Destijds moest ik ze ook al attenderen dat het blad 40 jaar bestond.

Maurice

jippie

237 berichten

Die hard
Die hard

Read post 17-03-2012 10:34

Volgens mij was mijn eerste Elektuur van december 1983, een verjaarscadeau van mijn ouderst. Met die oude tijdschriften heb ik ooit een collega blij gemaakt en ik heb er nog altijd geen spijt van. Heel af en toe zou ik wel eens een oud artikel opzoeken, maar de wetenschap dat ik daar al die blaadjes voor door zou moeten bladeren houdt mij tegen en dus nog altijd geen spijt dat ik ze niet meer heb.

Van mij mogen die oude nummers online komen, graag zelfs, maar ik vermoed dat de businesscase gewoon niet rond te maken is. Het is waarschijnlijk een heleboel werk om al die oude tijdschriften te verPDFen en er is waarschijnlijk maar een enkeling die ze daadwerkelijk gaat inkijken / voor betalen.

Ik stem ook voor een PDF versie van de Resi en Transi boeken, daar zou ik zelfs nog wel wat Elektor-Credits voor over hebben!

Rob Macaré

5 berichten

Op bezoek
Op bezoek

Read post 17-03-2012 22:09

Ik stem voor dat de redactie eens een poll gaat houden en bij een democratische 51% gaat iemand bij Elektor heel wat scanwerk doen

jippie

237 berichten

Die hard
Die hard

Read post 17-03-2012 22:46

Rob MacaréIk stem voor dat de redactie eens een poll gaat houden en bij een democratische 51% gaat iemand bij Elektor heel wat scanwerk doen

Klinkt als een klusje voor een stagair, alternatieve straf, bureau HALT of een oud scholier die zijn huiswerk altijd probeert te maken door het te posten in een forum ;o)

Ik ben voor! Beginnen met Resi en Transi natuurlijk.

petrus bitbyter

418 berichten

Expert
Expert

Read post 18-03-2012 00:43

Het scannen is al een hele klus, maar daar is misschien nog wel een vrijwilliger voor te vinden. De administratieve rompslomp om ze verkoopbaar te maken, het aantal dat je moet aanmaken en de voorraad die je moet registreren en opbergen: Allemaal zaken die tijd en geld kosten en niet te veel winst op zullen leveren. Dan heb je nog maar een schijf vol met afbeeldingen in .PDF die je alleen maar kunt doorzoeken door te bladeren.

Ik zou al blij zijn met een doorzoekbare kopie van de jaarinhouden, vooral van voor 1990.

petrus bitbyter

Bericht bewerkt door petrus bitbyter op 18-03-2012 00:44

Log in om antwoord te posten of de notificatie-service te gebruiken.

Payoff

Volg ons ook op:

Direct doen

The School of Electronics

Elektor eVents, vakboeken, cursussen en meer. Kortom, innovatief studie- en onderwijsmateriaal met educatieve content!

Nu in prijs verlaagd

Elektor OSPV1

Tijdelijk € 210,- korting!

Dit zelfbalancerende indoor voertuig is ideaal voor bijvoorbeeld fabriekshal, magazijn of school.