Ik vind de opzet van het blad eigenlijk zeer goed, ook vind ik het fijn dat niet alles klakkeloos nabouwen is, daar heb ik mn abonnement ook niet voor. Wat ik graag zie is nieuwe technieken, nieuwe onderdelen, nieuwe eisen.
Nu ik er zo over nadenk heb ik wél enkele tips/aanvragen/onderwerpen/puntjes voor jullie, die mij niet zo erg storen om er een mailtje over te sturen, maar misschien toch interessant zijn:
- Ik zou het fijn vinden om (tekst)artikelen over bv signaalprocessing en sturingstechniek te lezen. Misschien is dit basiskennis voor sommigen, maar waar ik tegen aan loop is dat als ik een stuursysteem wil maken, ik teveel last heb van overshoot en dergelijke dingen. Hoe zit dat in een embedded system in elkaar? Welke stappen worden er genomen, hoe wordt het bijgeregeld?
- Ook zou ik artikelen over meer complexe onderdelen interessant vinden, bijvoorbeeld het interfacen van een camera - microcontroller.
- Wat ik soms lastig vind is het gebruik van vele microcontrollers door elkaar, wat voor sommige dingen volgens mij “smaak” is, bijvoorbeeld PIC`s en AVR`s.
- Misschien is het een idee om “deelschakelingen” te publiceren, bijvoorbeeld een gescheiden analoge input voor 0...20ma/0...24v, of een (maandelijks) artikel waarin moderne vervangers van standaardcomponenten worden gezet. bv de “ simple switcher” regulatoren vs. de standaard driepootregelaars, met aadnachtspunten als plaatsing van spoelen en dergelijke.
- Een keer de EMC eigenschappen van een schakeling bespreken, waar bepaalde storingen/gevoeigheden zitten en hoe dat opgelost is. (hoewel jullie niet altijd met EMC bezig zijn ).
Okee, dat is het enige wat ik op het moment kan bedenken.