Home › FORUM › Profiler › kop en spindle motor

FORUM

Log in om antwoord te posten of de notificatie-service te gebruiken.

vorige    2   3   4   5   6   7     volgende

Onderwerp: kop en spindle motor

Author Post

tommyken

112 berichten

Stamgast
Stamgast

Read post 01-09-2010 08:24

ThieuVolgens mij staat er een print van jou op Circuitsonline...?

Deze heb ik ook eens bekeken en ik denk toch dat het te wijten is aan de backlash...

Ja CO, dat klopt.

backlash, dat hoor ik niet graag, waar bedoel je dan ?
Nu geef je me wel nog meer slechte hoop

Ja, ik ga toch maar voor de zekerheid naar colinbus. Want zo verder doen blijft het een leven lang sukkelen. Het mag een hobby ding zijn, maar het moet toch iets vergelijkbaars zijn als een pro vind ik.

Thieu

190 berichten

Stamgast
Stamgast

Read post 01-09-2010 16:24

Backlash, is je zet de moer op een positie en er zit wat beweging op...

Het is wat moeilijk uit te leggen... Hopelijk versta je het zo?

Verder lijkt mij naar Colinbus rijden met de profiler mee de beste oplossing. Niet opgeven! Het is en blijft natuurlijk een hobby machine.. Als ik het geweten had, had ik voor 1000 euro meer een veel degelijker machine vanuit duitsland maarja...

tommyken

112 berichten

Stamgast
Stamgast

Read post 01-09-2010 18:43

tja, nochtans komt de profiler op de posities waar ik hem stuur. Vandaar ik twijfel. Maar ik kocht de profiler ook omdat ik zoveel knaps zag.

Ik wacht nog op de reactie van colinbus na 6 tal mails en twee tal bellletjes gedaan te hebben.

Ik geef geen meningen meer over de profiler. Als je denkt dat het dat is, dan is het gewoon andere materiaal. Dus vervelend eigenlijk.

Jure

22 berichten

Op bezoek
Op bezoek

Read post 01-09-2010 18:59

Hello Tommyken,

Can you please send a mail again to support. We didn't get any mails from you (at least that I can find). So in order to finish this story, please try one more mail, if you don't get the answer please call and make an appointment with me so that we can talk over the phone and resolve the issue.

I wouldn't worry about the backlash. Milling too deep has nothing to do with backlash. On the Z axis it is also impossible to have the backlash.

Brgds
Jure

tommyken

112 berichten

Stamgast
Stamgast

Read post 01-09-2010 19:22

as information, sent mail

tommyken

112 berichten

Stamgast
Stamgast

Read post 03-09-2010 15:46

Helaas geen reacties meer.

En nu wilt hij al niet meer naar achter, heeft er iemand toevallig een schema van de aansluiting van die stappen motoren zodat ik kan meten of deze wel overal spanning krijgt of niet.

Ben nu echt helemaal niet meer mee,
Welke snelheid zou het maximaal moeten lukken voor XY-as en Z-as ? mm/sec
10 lijkt me zo weinig ?

BoeingBrown

689 berichten

Expert
Expert

Read post 03-09-2010 15:53

60 -80 mm/sec.

H.

Waarom BEL je niet ?

Telephone: +32/15/43.10.81

Bericht bewerkt door BoeingBrown op 03-09-2010 15:56

tommyken

112 berichten

Stamgast
Stamgast

Read post 03-09-2010 16:05

omdat ik al verschillende keren heb gebeld!! word doorverwezen naar support mail en cc mail van info en nu zijn ze niet bereikbaar.

Ze zullen op verlof zijn waarschijnlijk.

Ik gaan dit weekend maar weer eens van voor naar af te beginnen.

hier staat voor de twee assen als mogelijke MAXIMALE snelheid 50 mm/sec. Vreemd toch.
bij het testen stond XY op 25 , wat ik genoeg vond.

Thieu

190 berichten

Stamgast
Stamgast

Read post 03-09-2010 18:34

Je kan zelf de windingen uitmeten van de stappenmotoren.
Je zet alles uit: zet de multimeter in weerstand meten en kijkt waar je verbinding hebt. Vervolgens zet je hem eens aan en dan meet je op die zelfde winding.

Ik denk dat het boven de 24 V is, ik zal het eens nakijken...

Maar misschien is het eens een idee dat je nog eens het probleem herhaalt. Even terug samenvatten: ik wil je gerust wel zo goed mogelijk proberen te helpen!

Je zat met dat probleem dat het te diep was? Klopt dat?

Je hebt toch eerst je mdf laten "flatten"? Effen frezen? Anders ga je er zeker niet komen!

Om je nulpunt te bepalen boven je print kan je best een multimeter nemen en hem in de piepstand en je houdt de ene pen tegen de print en de andere tegen de tool. Je gaat eerst mm per mm naar beneden en de laaste in als maar kleiner stapje dan tot het piept! Dan heb je het nauwkeurigst bepaalt! Verder kan je Colliliner laten in stappen de baantjes frezen dacht ik, ik zal het eens bekijken.

Je mag me altijd contacteren via mail hoor!

PS. Welke versies heb je? Ik kan je wel de nieuwe bezorgen...

Bericht bewerkt door Thieu op 03-09-2010 18:37

tommyken

112 berichten

Stamgast
Stamgast

Read post 03-09-2010 19:04

Hey thieu,

ik ga misschien straks al, maar morgen heel de mecaniek en connectie moteren uit elkaar halen, draden hersolderen, had geen krimpkous maar afgeschermd met isolatie tape.
ook uitmeten stappenmoteren zowel elektrische als ohms zoals je vermeld. Had ondertussen schema gevonden welke twee spoelen het zijn.

Wat me nu vooral stoort van problemen is de mecaniek langste as (Y-as) en de Z-as die problemen gaven (vermoedelijk is de Z-as probleem veroorzaakt door conflict in colidrive) want Z-as is normaal goed moeten zijn, heb verschillende testen gedaan op diepte.
Y-as heeft te veel speling (draaiend effect) en vandaag wilde hij niet meer vooruit of achteruit bewegen ( enkel stappenmotor die brult)., enkel een cm.

Nogmaals in het kort van problemen ik nu heb is,
Z-as die te diep ging
Y-as die niet verder wilt gaan...
(enkel als ik die bout aan zwarte blok helemaal losser zet)

groetjes,

Log in om antwoord te posten of de notificatie-service te gebruiken.

vorige    2   3   4   5   6   7     volgende

Abonnee worden

Aanmelden GRATIS nieuwsbrief E-Weekly

Vul uw e-mailadres in:
Payoff

Volg ons ook op:

Direct doen

The School of Electronics

Elektor eVents, vakboeken, cursussen en meer. Kortom, innovatief studie- en onderwijsmateriaal met educatieve content!