Home › FORUM › Profiler › Foto's frezen

FORUM

Log in om antwoord te posten of de notificatie-service te gebruiken.

Onderwerp: Foto's frezen

Author Post

kersing

233 berichten

Die hard
Die hard

Read post 30-07-2011 21:05

Kwam deze site tegen waar foto's gefreesd worden door gaten in een plaat materiaal te maken. Het resultaat spreekt mij wel aan.

Zou natuurlijk met een profiler ook moeten kunnen mits er software is om een foto om te zetten naar iets waar colidrive mee overweg kan. Kent iemand software waarmee dat zou kunnen?

MSilvius

567 berichten

Expert
Expert

Read post 31-07-2011 01:39

Geen idee in verband met colidrive.
Maar op die site hebben ze het over een halftone pattern.
Het ziet er precies zo uit als de zwart / wit foto's zoals die voorheen in de kranten werden afgedrukt.

Wanneer ik Google naar "convert photo to halftone pattern" (zonder aanhalingstekens), dan vind je vooral tips over hoe je een foto overzet naar dit effect in Photoshop.
Met een beetje zoeken kan de GNU liefhebber dit effect ook maken met the GIMP door er eerst een zwart / wit afbeelding van te maken, en dan Filters > Vervormingen > Krantendruk te kiezen.
Dan heb je dus je plaatje omgezet naar een plaatje in de vorm van wat je wil frezen.
Hoe je dat dan moet frezen kan ik je niet vertellen.

Daarom heb ik dezelfde zoekterm nogmaals ingegeven, maar dan aangevuld met cnc "convert photo to halftone pattern cnc"
Het 1e resultaat in Google is deze pagina .
Op die pagina staan dezelfde foto's als resultaat en wat links naar de Fin die hier een oplossing voor zou hebben.
Op diens site staat een applicatie die kan exporteren naar DXF, en volgens mij ben je dan al zowat waar je zijn wil.

Ik hoop dat je hiermee verder komt, succes !

BoeingBrown

702 berichten

Expert
Expert

Read post 31-07-2011 12:03

Hi Jac,

Inkscape (freeware) kan ook een raster image omzetten in een vector image (bv dxf).
http://inkscape.org/
Heb het wel eens (gespiegeld) gedaan voor een reparatie van ontbrekend stukje een oude klok.
Vraagt wel de nodige correcties met de hand later, zeker bij de meer precieze dingen zoals dit.
Bij kunst ...- kan het veel meer lijden ....

Verder zijn er veel andere programma's die plaatjes naar frees... omzetten. Google op bmp2cnc, bmp2gcode, bmp2 ... enz.

Ha, ha, maar nu willen we dan ook wat moois zien .....
Begint natuurlijk met een zelfportret ...

Hessel

Bericht bewerkt door BoeingBrown op 31-07-2011 12:04

kersing

233 berichten

Die hard
Die hard

Read post 31-07-2011 12:36

Hartelijk dank voor de antwoorden. Hiermee ben ik een heel stuk verder.

Log in om antwoord te posten of de notificatie-service te gebruiken.

Payoff
Payoff

Volg ons ook op:

Direct doen

The School of Electronics

Elektor eVents, vakboeken, cursussen en meer. Kortom, innovatief studie- en onderwijsmateriaal met educatieve content!

Nu in prijs verlaagd

Elektor OSPV1

Tijdelijk € 210,- korting!

Dit zelfbalancerende indoor voertuig is ideaal voor bijvoorbeeld fabriekshal, magazijn of school.