Home › FORUM › Profiler › Colidrive foutmelding!

FORUM

Log in om antwoord te posten of de notificatie-service te gebruiken.

Onderwerp: Colidrive foutmelding!

Author Post

Luc 2

3 berichten

Op bezoek
Op bezoek

Read post 05-04-2008 14:00

Beste Profilers,

Na lange tijd van wachten is dan eindelijk mijn profiler bouwpakket toegekomen. Dus weer iemand nieuw op het forum die een hoop vragen gaat stellen!!! Heb hem zonder veel moeite in elkaar gekregen, ondanks een niet altijd zo duidelijke en juiste bouwbeschrijving. Maar met wat technisch inzicht lukt dat wel. Doch ook wat probleempjes gehad met de Z-axis! Ga vooral mijn freesmachine gebruiken voor het maken van PCB'S en dit via Eagle. Tips zijn altijd welkom!

Na het downloaden van de software COLIDRIVE krijg ik volgend bericht:

Colusr.exe Entrypoint niet gevonden
Kan entrypoint van procedure DLL_Colitool InvokeRetrieveTool niet vinden in DLL-bestand Colitool.dll

En bij het softwareprogramma Coliliner, aanvraag activatiecode ingediend maar daar zal ik wel een weekendje op moeten wachten zeker?

Had graag de 3 assen van mijn machine al eens willen aansturen al was het maar om het smeervet op de spindels te verdelen en ook om te zien of alles vlot loopt. Misschien wel een klein testje in een pvc plaatje!

Kan er iemand mij op deze regenachtige zaterdag advies geven?

Mvg, Luc

BoeingBrown

702 berichten

Expert
Expert

Read post 05-04-2008 14:15

Hoi Luc2,

Naar het schijnt (zie ook het Duitse forum vooral) zijn er aanzienlijke problemen met de laatste Colidrive versie.
Daar wordt aan gewerkt.

Het schijnt dat de nieuwe Colidrive en Coliliner niet samen willen wonen in een pc, wat op zich per se moet !

Als je Coliliner er even af gooit zou het wel goed moeten gaan met Colidrive.
Indien niet, meldt dat dan even, dan wil ik je wel even een oudere versie mailen. Wel je adres nodig uiteraard.

Hessel

BoeingBrown

702 berichten

Expert
Expert

Read post 05-04-2008 15:00

Ken geen andere download lokaties dan de bekende www.colinbus.com/profiler.
Volgt dus.
H.

Luc 2

3 berichten

Op bezoek
Op bezoek

Read post 05-04-2008 16:42

Dank van deze softwareversie, hiermee lukt het wel!

Bij het testlopen van de verschillende assen blokeert soms de z-as. Stappenmotor en spindel zijn ok, maar de boring in het koppelstuk zit niet centraal!
Zelfde probleempje als bij Jorisje. Zal ook zo'n nieuw koppelstuk moeten bestellen.

Mvg, Luc

Jure

22 berichten

Op bezoek
Op bezoek

Read post 06-04-2008 21:12

Hello all,

From tonight there is an updated version of ColiDrive online. Version 2.2.0.81

The old version is also still online. If you have any remarks please contact us.

With kindest regards
Jure

Jure

22 berichten

Op bezoek
Op bezoek

Read post 07-04-2008 10:50

Hello all,

one note over the installer. Please remove the old version of the installation prior to the installation of the new version. Also delete the installation folder just to be sure that installation goes well.

One note to the VISTA users. I had some experience in the past with this new baby from Microsoft; seems to be that after installation file "colinbus.dat" is not set up to have the write premissions, thus resulting that every time the ColiDrive closes all the settings are lost. Same goes for the new installation. You upgrade the version but the installer cannot write over the old file. Thus for VISTA is the deletion of the folder mandatory.

In order to work with VISTA if you have the symptoms as stated above, go to the installation folder. Most probably you won't even see the colinbus.dat file beacuse it is for one or another reason hidden in the other "tab" in explorer. I don't know the name anymore. Anyway. When you do find it, right click it and set the permissons on this file so that all the users may Read/Write to it.
If someone does this please post the correct procedure.

Thank you.
Jure

B737B767

1 bericht

Op bezoek
Op bezoek

Read post 15-07-2011 22:23

Hallo,
Ik weet niet of dit forum nog gelezen word. Toch probeer ik deze vraag: mijn profiler pro bouwpakket is afgewerkt en nu wacht ik op een activatiecode via email voor de software. Blijkt nu dat Colinbus op vakantie gaat, voor hoeveel weken weet ik niet.
Kan iemand mij misschien een tip geven hoe ik de hardware reeds nu kan testen?

Bedankt.

BoeingBrown

702 berichten

Expert
Expert

Read post 15-07-2011 22:30

Hallo Mede Vlieger/Frezer....,

Voor Colidrive heb je geen activatie nodig.
Voor ColiCam en Coliliner wel, dus maandag bellen is de enige oplossing. En dan maar hopen dat dat nog lukt.

Er valt echter van alles te frezen het weekend zonder die programma's waar activatie voor nodig is, dus als je omhoog zit mail me dan even private.

Hessel

Log in om antwoord te posten of de notificatie-service te gebruiken.

Abonnee worden

Aanmelden GRATIS nieuwsbrief E-Weekly

Vul uw e-mailadres in:
Payoff

Volg ons ook op:

Direct doen

The School of Electronics

Elektor eVents, vakboeken, cursussen en meer. Kortom, innovatief studie- en onderwijsmateriaal met educatieve content!

Nu in prijs verlaagd

Elektor OSPV1

Tijdelijk € 210,- korting!

Dit zelfbalancerende indoor voertuig is ideaal voor bijvoorbeeld fabriekshal, magazijn of school.