paulcVol verwachting installeerde ik mijn zojuist ontvangen CD-ROM 2007 met zoekfunctie voor voorgaande jaren! Eindelijk!
Maar.........
Hij kan alleen titels doorzoeken. Toch? Of kijk ik verkeerd?
En titels dekken zelden de lading. Dus: Waardeloos!
Zelfs 2006 kan ik niet doorzoeken!
Ik begrijp dus dat vanaf nu ieder jaar op zichzelf gaat staan. Wat een verlies!
Dat Elektor het belang wel inziet van het kunnen doorzoeken van de inhoud blijkt wel uit het feit dat de inhoud van het jaar 2007 zelf weer wel doorzoekbaar is. Ik snap hier niets van.
Ik kon altijd zo fijn op bijvoorbeeld onderdeelnummers zoeken, zo kon je gemakkelijk even snel zien hoe zo'n onderdeel ook alweer in een schakeling moest worden opgenomen.
Ik vrees dat ik versie 2005 laat staan op mijn PC en de jaren daarna als verloren moet beschouwen.
We snappen het probleem! We gebruiken de jaargangen zelf ook op de redactie om snel iets terug te zoeken. Dit jaar zul je nog de oude jaargangsinterface (2005) en de 2 'nieuwe' geïnstalleerd moeten hebben. Het probleem was dat een database met een overzicht over de afgelopen 10 jaar niet meer op de cd zou passen. Dit heeft ook te maken dat het voor alle landenedities moet gebeuren, natuurlijk.
Het is zeer waarschijnlijk (maar het blijft
onder voorbehoud) dat er volgend jaar een jaargangs-
dvd komt, met nóg meer talen en ook een allesomvattende database (dus voor de dan afgelopen 11 jaar), waarin niet alleen in de titel gezocht kan worden, maar, net zoals in de 2005 en vroegere cd's, ook in de tekst van alle artikelen van die jaren.