Home › FORUM › Flitspaalmelder › Nieuwe Code Flitspaalmelder

FORUM

Log in om antwoord te posten of de notificatie-service te gebruiken.

vorige    4   5   6   7   8   9     volgende

Onderwerp: Nieuwe Code Flitspaalmelder

Author Post

Schueler

1159 berichten

Expert¹
Expert¹

Read post 11-02-2010 12:43

uhm....
GPS_System.h
gps.c ( geloof ik )
display.c
GPS_System.c
search_eeprom.h

Misschien nog eentje maar dat weet ik zo even niet uit mijn hoofd...

Ik denk dat Beyond Compare wel wat voor je is
Daarmee vergelijk je twee files of directories in een keer en geeft ook netjes aan per file wat er veranderd is. Zo kun je snel zoeken naar wijzigingen en eventueel corrigeren. Ook voor debuggen van code kan dit een uitkomst zijn waarom een oude versie wel werkt en de nieuwe niet meer

Ben

edit : typo's

Bericht bewerkt door Schueler op 11-02-2010 12:44

Joeri Fr

87 berichten

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker

Read post 11-02-2010 17:08

dank voor de tip. de zip-files bevatten echter enkel de hex-files, niet de code...

Schueler

1159 berichten

Expert¹
Expert¹

Read post 20-02-2010 13:27

Versie 1.22

Het heeft even geduurd maar hierbij wil ik dan mijn nieuwe versie presenteren. Deze verzie is in meerdere opzichten anders dan de vorige versies ( < 1.19 ).

Normaal werd er gekeken of er een paal in de buurt was en zo ja, dan werd alleen ie locatie vergeleken met de huidige positie. Dit stamt no van de originele code die door Elektor gepubliceerd was. Door de nieuwe zoek methode is dit niet meer van belang en kan elke positie vergeleken worden met de POI's.
Verder is de cirkel detectie verder geoptimaliseerd en heeft nu ook een kijkhoek.
Deze kijkhoek kijkt in de richting waarop je rijdt en detecteert alleen palen in dat gebied. Als je dus een paal voorbij rijdt gaat de detectie uit.
Hoe harder het voertuig gaat des te smaller wordt de kijkhoek. Dit voor als men op de snelweg zit. Je wil de palen die in een wijk naast de snelweg staat niet detecteren.

Een aantal opties zijn uit het menu gehaald omdat deze nu niet meer nodig zijn met de nieuwe firmware. Er is wel een optie toegevoegd. Dat is de functie om de notatie van de GPS in te stellen.

DD.mmssss / DD°mm'ss"

Nog een extraatje is dat als het device ingeschakeld wordt, geeft het tijdens het zoeken naar satellieten het aantal gevonden satellieten weer. Bij een FIX gaat het over in operationele mode.

Ben

AttachmentGPS_System_1.22.zip

Schueler

1159 berichten

Expert¹
Expert¹

Read post 01-03-2010 13:04

Inmiddels ben ik met versie 1.24 bezig en heb hier en daar wat kleine wijzigingen en optimalisaties gedaan. Er zijn niet echt dingen grandioos gewijzigd zodat de code er compleet anders uitziet.

Sinds versie 1.19 of zo zit er blijkbaar toch iets niet helemaal lekker want de software loopt soms vast. Ik dacht dat dit met versie 1.23 eruit was maar jammer genoeg niet. Vandaar versie 1.24 waar ik nu mee bezig ben.

Inmiddels weet ik wel waar ik moet zoeken. het probleem zit hem ergens als een paal binnen de cirkel valt. Dat betekend dus dat er bij een bepaalde conditie in de cirkel detectie de software van de kaart raakt of dat ik iets niet goed doe in die routine. Ik ben er hard mee bezig om dat uit te zoeken maar kom er nog niet achter omdat ik niet real-time kan debuggen met mijn PICKit2.

Als er mensen zijn die mee willen zoeken of debuggen, of die veel verstand van Embedded ( PIC ) C code hebben laat het me dan even weten, dan kan ik de code emailen naar diegene.

Ben

Schueler

1159 berichten

Expert¹
Expert¹

Read post 01-03-2010 14:09

Inmiddels een stapje dichterbij...

Ik heb het nog verder weten te destilleren en zie nu dat ik differentiaal compleet verkeerd bereken... :s

Slordig!!! Ik zal dit eens helemaal uitpluizen en opnieuw opschrijven.
Nu gaat het namenlijk ook fout bij negatieve getallen of als één van de twee negatief is...

Het mooiste zou zijn als de de degree, minute en decimal in een (long) kan stoppen en dan vergelijken. Voor de notatie veel sneller en duidelijker zodat er minder fouten zoals nu gemaakt worden, maar onderwater zal het zeker net zoveel code zijn.
Dit heb ik al eens gepoogd ( versie 1.16 of 1.17 geloof ik ) maar ging fout in de compiler.
Nu met nieuwe inzichten toch maar weer eens proberen.

Oplossing komt dus nader

Ben

Schueler

1159 berichten

Expert¹
Expert¹

Read post 01-03-2010 19:58

Versie 1.24

Gezien de problemen die ik heb in de kijkhoek detectie heb, heb ik besloten om deze release uit te brengen. Versie 1.19 ~1.23 hebben de neiging om vast te lopen bij de berekeningen van de hoek. Ik ben er nog niet achter waar het hem precies in zit maar wil niet dat er een niet/slecht werkende versie hier staat.

Er bleek nog een fout in de berekening van het verschil te zitten wat er in deze versie uit gehaald is. Dit heeft niet geresulteerd in meer of minder code maar wel in overzichtelijkere code.

Dus, versie 1.24 heeft alleen de cirkel detectie en zal dus alle palen binnen de cirkel van de auto aangeven.
Wat anders is ten opzichte van de originele code is dat elke gps locatie opnieuw wordt bekeken met de POI data. Dus als er meerdere palen bij elkaar staan zoals voor de ene en voor de andere rijbaan, krijg je geen spook flitspaalmeldingen meer.

Ben

AttachmentGPS_System_1.24.zip

Schueler

1159 berichten

Expert¹
Expert¹

Read post 01-03-2010 22:49

Het ziet er naar uit dat ik het euvel gevonden heb...
Het zit hem in de compiler of de architectuur van de PIC.
Nu ik een aantal globale variabelen veranderd heb in lokaal blijkt het nu wel te werken.
Iets te maken met far instructions of zo...

Morgen een paar testritten maken en als alles naar wens is wordt het op de site gezet...

Ben

Schueler

1159 berichten

Expert¹
Expert¹

Read post 03-03-2010 10:33

Het heeft alleen ervoor gezorgd dat de code iets minder variabelen gebruikt en dus wat effectiever is geworden...
Probleem is er nog steeds.

Maar desondanks heb ik de vinger op de zere plek weten te leggen ( denk ik ) en heb dit aangepast in de code.
Het viel me op een gegeven moment op dat het fout gaat bij het passeren van de paal. Dit zou inhouden dat het verschil in longitude en latitude beide 0 is. Ook dan kijk ik of de richting naar de paal in lijn is met de rijrichting.
Dit hoeft eigenlijk niet want je staat of rijdt met je auto naast de paal dus richting is niet van belang.

Ik zal alleen weer tot vanavond moeten wachten om dit te testen op correctheid en of het ook daadwerkelijk het probleem oplost...

to be continued...

Ben

Dus versie 1.24 is tot nu to de stabiele en werkende versie!

Bericht bewerkt door Schueler op 03-03-2010 10:42

Schueler

1159 berichten

Expert¹
Expert¹

Read post 03-03-2010 22:16

Versie 1.26 Stabiel en volledig werkend!
Ik heb her probleem gevonden en opgelost.
Heb er tig keer overheen gekeken maar nu eindelijk draait als een zonnetje. Erg stabiel.

Deze versie bevat :

* Positie GPS
* Menu
* Tijd ( + GTM + Daylight Saving via menu )
* Datum
* Snelheid
* Menu voor voor instellingen ( opslag in interne EEPROM )
* Instelling mph / kmu
* Kompas ( 309 of NWN )
* Hoogte ( meter / feet )
* Detectie snelheid afhankelijk
* Detecteert een naderende paal via kjikhoek in rijrichting
* Geeft twee aparte signalen, 1 bij naderen en 1 bij het voorbij rijden van de paal
* Geeft Rood Signaal ( via led )
* Geeft Signaal op LCD, andere informatie blijft zichtbaar!
* Velen malen snellere zoekfunctie ( +/- 100ms totaal )
* Taal instelbaar ( [EN], [NL], [D], [FR] ) PIC18F2520
* GPS baudrate instelbaar ( 4800 / 9600 )
* Backlight instelbaar ( ON / OFF / AUTO )
* en nog veel meer...

Heb een tijdje rond gereden door Eindhoven en omgeving en alle palen werden netjes gedetecteerd en software liep niet vast...

Ben

AttachmentGPS_System_1.26.zip

Bericht bewerkt door Schueler op 03-03-2010 22:19

Arjen H.

779 berichten

Expert
Expert

Read post 03-03-2010 23:26

Petje AF !!!
Mijn complimenten!

SchuelerIk heb her probleem gevonden en opgelost.
Heb er tig keer overheen gekeken maar nu eindelijk draait als een zonnetje.
Wat was het nou?

Log in om antwoord te posten of de notificatie-service te gebruiken.

vorige    4   5   6   7   8   9     volgende

Abonnee worden

Aanmelden GRATIS nieuwsbrief E-Weekly

Vul uw e-mailadres in:
Payoff

Direct doen

Collector's item

Elektor LED Special

Tijdelijk geen verzendkosten!

Interessante theorie, heden- daagse toepassingen en leuke schakelingen voor zelfbouw. Bestel deze uitgave vandaag nog en bespaar tot wel € 8,50!

Nieuw op DVD

Audio Collection 3

Deze DVD-ROM bevat meer dan 75 verschillende audio zelfbouwschakelingen uit de jaargangen 2002-2008 van Elektor.