|
Onderwerp: Digibutler geen netwerk link
|
| Author |
Post |
|
johnwulp
8 berichten
 Op bezoek
|
03-09-2008 15:28
Ik heb gisteren de digibutler kit ontvangen, in elkaar gezet, jp1 op 2 en 3 gezet, maar bij het aanzetten krijg ik geen link met mijn router. Kabel is verder goed. led die aan de spanningsregelaar zit brand gewoon wel. Iemand een idee??
|
|
buckfast_beekeeper
823 berichten
 Expert
|
Verkrijgt je digibutler een ip-adres? Mogelijk is je router zo ingesteld dat hij alleen aan bepaalde mac adressen ip-adressen uitdeelt. Mogelijk is de router ingesteld dat hij geen dhcp-server meer is. In beide gevallen zal je digibutler geen ip-&dres verkrijgen. Mogelijk is de ip-range van de router zo klein gekozen dat alle ip-adressen reeds uitgedeeld zijn. Kijk ook eens op je router of de digibutler in de client list komt te staan. In eerste instantie denk ik in alle geval dat het een ip probleem is. mvg Theo
Bericht bewerkt door buckfast_beekeeper
op 29-08-2008 16:31
|
|
johnwulp
8 berichten
 Op bezoek
|
Hi Theo, Ik krijg helemaal geen netwerk link op m'n router. Dus helemaal geen netwerk connectie. Router is gewoon DHCP server, en met mac filtering werk ik niet. Gr, John
|
|
buckfast_beekeeper
823 berichten
 Expert
|
Hallo John, Gaat het groene ledje branden op je router als je de kabel insteekt? Is de kabel volledig ok? Bij een moderne router zou het niets mogen uitmaken, maar toch de vraag gebruik je een gewone utp kabel of een gekruiste versie? Normaal zou je de gewone moeten gebruiken. Als de kabel wordt ingestoken, constateer je dan activiteit op de aansluiting? Normaal gaat het groene ledje van de poort waarop de kabel wordt aangesloten knipperen. Heb je eventueel een gekruiste kabel en kan je eens proberen om via een vast ip-adres te werken op een pc. In het beste geval kan je je pc instellen als dhcp server. Altijd moeilijk om te trouble shooten van op grote afstand. Kan je via een terminal programma via rs232 met de digibutler communiceren? mvg Theo
|
|
johnwulp
8 berichten
 Op bezoek
|
Hoi Theo, Er gaat bij de betreffende poort geen lampje branden. Heb voor de zekerheid een andere kabel en een andere router geprobeerd, maar dit maakt geen verschil. Ik gebruik een normale kabel, en geen cross cable. Via de RS232 connector zie ik verder ook niets gebeuren. Ik gebruik de settings die in het artikel staan. Ik heb het idee dat het hele ding gewoon niet werkt? Als je de reset toets indrukt zou je dan nog iets moeten zien ofzo? in het artikel staat dat er dan in hyperterminal een aantal berichten binnen zouden moeten komen via de seriele aansluiting, maar ook dit gebeurd niet... Gr, John
|
|
buckfast_beekeeper
823 berichten
 Expert
|
Ik vrees ook dat er meer niet in orde is dan de ethernet aansluiting alleen. Alles toch nog eens nalopen op slechte solderingen. Bekijk ook eens de andere elektor fora (Duits, Engels & Frans). Misschien vind je daar nog een aanknopingspunt. mvg Theo
|
|
johnwulp
8 berichten
 Op bezoek
|
Ok, nou bedankt in ieder geval voor de moeite. Kan niet echt iets zinnings vinden in het engels of duits. Volgende keer beter!
|
|
Schueler
1330 berichten
 Expert¹
|
Ik neem aan dat je alle voedingen gecontroleerd hebt? * 3V3 ( led brandt melde je ) * VDDA Is er een kortsluiting in de reset ( naar ground )? Over de reset knop ( S1 ) zou 3V3 moeten staan in normale stand. Is de klok aanwezig ( 25 MHz )? Ben
|
|
Wouter1
18 berichten
 Op bezoek
|
Ik heb hetzelfde probleem: LEDje bij ethernetpoort op mijn router gaat niet branden. - Kabel is een normale kabel en is in orde, want werkt wel naar andere PC toe. - Communicatie via RS232 verloopt goed, ook met USB omzetter. - Spanning VDD en VDDA zijn in orde, 3,3V - Stroom bij aanzetten is 260 mA, na enkele seconden wordt dit 285 mA. - Chiptemperatuur loopt op naar circa 50 graden - Ik kan geen kortsluiting ontdekken Is dit wellicht toch nog hetzelfde probleem als in de eerste serie door Elektuur gemeld werd en waarom die serie niet is uitgerold? Dit verschijnt er in mijn terminal (TeraTerm 3.1): @@@@ LINK IS DOWN @@@@ Elektor SW Version 1.1.0 Running ColdFire TCP/IP-Lite stack Copyright 2006 by Freescale Semiconductor Inc. Use of this software is controlled by the agreement found in the project LICENSE.H file. Built on Mar 28 2008 09:39:53 Heap addr=20001C04 Heap size = 25344 bytes InterNiche ColdFireLite TCP/IP for Coldfire, v3.0 Copyright 1997-2006 by InterNiche Technologies. All rights reserved. Preparing device for networking Ethernet started, Iface: 0, IP: 192.168.0.151 Wie heeft er goede raad?
|
|
Schueler
1330 berichten
 Expert¹
|
In de beschrijving van DigiButler (071102-71) staat het volgende: Leverbaar week 37 In de gedeeltelijk opgebouwde PCB's van Freescale zijn twee foutieve verbindingen gevonden. Met de levering van kit 071102-71 wordt hierdoor gewacht tot een oplossing is gevonden. Opnieuw onze excuses voor enig ongemak dat hierdoor is ontstaan. De fout heeft ook betrekking op PCB 071102-1 die via de Elektor Product Service geleverd wordt (ongeprogrammeerd en SMD's voorgemonteerd). Zou dit er wat mee te maken kunnen hebben? Pas leverbaar vanaf week 37 ( vanaf 8 september ). Ze vermelden, zover ik het glezen heb, niet wat er fout is. Misschien even direct contact opnemen met Elektor om hier meer info over te verschaffen. Ben
|